آیا خال‌ های روی بدن و صورت خطرناک هستند؟

آیا خال‌ های روی بدن و صورت خطرناک هستند؟

در این مقاله به این پرسش که آیا خال‌ های روی بدن و صورت خطرناک هستند؟ پاسخ داده می شود.

آیا خال‌ های روی بدن و صورت خطرناک هستند؟ دکتر حامد منادیتا به ‌حال چند مرتبه به علت بروز مشکلات پوستی نزد متخصص پوست و مو مراجعه نموده اید؟ خانم‌ ها برای حفظ زیبایی ظاهر خود از شیوه های گوناگونی از جمله تجربه‌ های دیگران استفاده می کنند؛ البته در برخی موارد، به نتیجه مطلوبی هم می رسند،‌ ولی بعضی اوقات مشکلات پوستی بزرگ یا کوچکی ایجاد می شوند که درمان‌ های خانگی و تجربیاتی که منتقل می ‌شود، پاسخ‌‌ گو نخواهد بود. بنابراین تنها راه حل این است که با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

آیا خال‌ های روی بدن و صورت خطرناک هستند؟ باید گفت خال‌ ها یکی از انواع ضایعات پوستی به ‌شمار می آیند. اکثر افراد، با مراجعه نزد متخصص و یا خود درمانی، قصد دارند خال‌ های بدن و صورتشان را از بین ببرند، اما آیا این کار صحیح است؟ چه خال‌ هایی بی خطر و چه خال ‌هایی خطرناک هستند؟

خال‌ ها هم می ‌توانند بسیار خطرناک یا چیزی ساده باشند؛ به همین علت می بایست توسط متخصص پوست بررسی شوند، تا بدانید آیا خال‌ هایی که روی بدن و صورت شما به وجود آمده اند، مشکل دارند یا خیر.

همگی ما باید در خصوص «ملانوما» اطلاعات کافی کسب نماییم. ملانوما، مرگبارترین نوع سرطان پوست می باشد. این عارضه به دلیل رشد کنترل نشده یک نوع سلول پوستی به اسم ملانوسیت ایجاد می شود.

هر گونه تغییر در رنگ، اندازه، قوام سطحی خال و ایجاد خارش، درد و خونریزی حتماً باید مورد توجه قرار گیرد. به‌ عنوان یک قانون کلی، چنانچه خال موجود روی پوست فردی کوچک باشد و هیچ تغییری نکند، جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ ولی در صورتی که خال‌ هایی با علائم ذکر شده روی صورت و بدن خود مشاهده کردید، می بایست نزد متخصص پوست مراجعه نمایید.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

پوست و مومقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.