آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ : در این مقاله برای پاسخ به پرسش آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ توضیحاتی ارائه می شود. در دنیای امروزی بسیاری از زنان، از لیزر موهای زائد، برای داشتن پوستی بدون مو وصاف استفاده می کنند.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ دکتر حامد منادی هزینه لیزر موهای زائد به نواحی تحت درمان و نیز تعداد جلسات مورد نیاز هر فردی بستگی خواهد داشت. امکان دارد برای بعضی از افراد نگرانی در رابطه با ایمن بودن این فرآیند موجب تردید آنها شود.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ باید گفت اشعه گاما و ایکس از نظر خطر سرطان، جزو خطرناک­ ترین اشعه­ها می باشند و به عنوان پرتو یون ساز با فرکانس بالا معرفی می شوند. گرچه هر دو نوع اشعه از منابع طبیعی مثل گاز رادون تشکیل می شوند ولیکن می‌ توانند توسط انسان نیز ایجاد شوند. به عنوان مثال، نیروگاه­های هسته ­ای این نوع تابش را برای انرژی هسته ای ایجاد می کنند و آزمایشات عکسبرداری پزشکی نظیر سی تی اسکن ها از اشعه ایکس جهت تولید تصاویر از قسمت های مختلف درون بدن استفاده می نمایند.

زمانی که تابش یون­ساز از بدن عبور می کند، ممکن است باعث آسیب مستقیم به DNA سلول شود و با گذشت زمان به طور بالقوه موجب بروز سرطان شود. تابش یونیزه قدرت بسیار زیادی دارد. سازمان کل غذا و دارو آمریکا (FDA) اظهار کرده که انرژی لیزر در فرایند حذف موهای زائد از پرتو یونیزه نشده استفاده می نماید.

در واقع انرژی نور لیزر، سطحی می باشد و در سطح پوست باقی خواهد ماند. شایان ذکر است این لیزرها موجب صدمه دیدن و جهش­ DNA نمی شوند. پالس های انرژی نور که در لیزر مورد استفاده قرار می گیرد فقط به منظور گرم کردن و از بین بردن فولیکول­های مو به کار می رود. هر چند بعضی از خانم ها همچنان نگران لیزر قسمت های نزدیک اندام­ های تناسلی خود هستند، ولیکن پزشکان معتقدند لیزر برای حذف موهای زائد در هیچ قسمتی از بدن با هیچ عوارض و خطری همراه نمی باشد.

نور مورد استفاده در لیزر موهای زائد فراتر از عمق فولیکول مو نفوذ پیدا نکرده و به هیچ عنوان اثری روی اندام­های تناسلی و یا باروری نخواهد داشت. تاکنون، هیچ تحقیقی نشان نداده است که انرژی نور لیزر می‌ تواند منجر به بروز سرطان شود. ولیکن ممکن است عوارضی مثل ایجاد قرمزی و تغییر رنگ در ناحیه تحت درمان ظاهر شود، که به مرور رفع خواهد شد. سخن آخر اینکه معمولاً، برای کسب نتایج مطلوب و ماندگار تقریباً به ۶ جلسه درمان نیاز خواهید داشت.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.