فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد : در این مقاله به بحث و گفتگو پیرامون فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد پرداخته می شود. شایان توجه است که لیزر موهای زائد یک پروسه طولانی مدت می باشد و لازم است در یک دوره مشخص و با یک برنامه ریزی درست، صورت گیرد.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد دکتر حامد منادیاین که دوره لیزر درمانی چقدر زمان خواهد برد به جنس مو و پوست شما و نیز نوع دستگاه مورد استفاده بستگی خواهد داشت. هر اندازه ریشه موهای شما ضخیم تر باشد دوره درمان زمان بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد ولیکن باید گفت در پایان به نتیجه دلخواه خود می رسید. شایان ذکر است در یک دوره فقط بخشی از موها فعال هستند و لیزر روی آنها اثرگذار است و بقیه موها غیر فعال می باشند که این زمان مناسب ترین وقت برای لیزر موهای زائد می باشد.

وقتیکه موهای فعال تحت تأثیر لیزر درمانی قرار گرفتند لازم است فرصت کافی برای رشد سایر موها که غیرفعال بودند داده شود که این زمان چند هفته به طول می انجامد. ولیکن اگر فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد رعایت نشود موهای غیر فعال زمان کافی برای رشد مناسب نخواهند داشت در این صورت اشعه لیزر روی این بخش از موها هیچ اثری نخواهد داشت.

همانطور که اشاره کردیم فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد متفاوت می باشد و به ضخامت مو، نوع پوست، توانایی دستگاه لیزر و وسعت ناحیه تحت درمان بستگی دارد. لذا در خصوص فاصله بین جلسات لیزر هم باید این نکته را بدانید که ره صد ساله را یک شبه نمی توان طی نمود! و به منظور رسیدن به نتایج دلخواه و مطلوب در لیزر درمانی می بایست صبور بود و مطابق با دستور العمل ها و ضوابط ، فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد بدن را رعایت نمود تا به مطلوب ترین نتیجه دست یافت. فاصله زمانی بین جلسات لیزر درمانی به طور میانگین ۴ تا ۶ هفته می باشد. چنانچه روند درمان لیزر موهای زائد را بر اساس ضوابط و دستوالعمل های مطرح شده طی نمایید بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد.

اغلب فاصله زمانی بین جلسات ثابت می باشد

از آنجایی که لیزر موهای زائد می بایست در مواقعی که مو در مرحله رشد قرار  دارد صورت گیرد، جلسات لیزر با رعایت فاصله زمانی از یکدیگر انجام می شوند. برخی اوقات جلسات اولیه ۴ هفته و جلسات بعدی ۶ هفته با یکدیگر فاصله دارند.

برنامه زمانی رفع موهای زائد با لیزر

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد بر این اساس که کدام قسمت از بدن تحت درمان قرار می­ گیرد، تفاوت دارد. تنها مواقعی که مو در مرحله رشد قرار دارد لیزر می ­تواند آن را تشخیص دهد و درمان کند. به عنوان مثال روند رشد مو برای صورت حدوداً هر ۴ تا ۵ هفته تکرار می شود، لذا شما می بایست جلسات بعدی درمان خود را برای ۴ تا ۵ هفته بعد مشخص کنید. با گذشت این مدت دسته دیگری از موها وارد مرحله رشد خواهند شد.

فاصله بین جلسات لیزر قسمت های مختلف بدن : فاصله بین جلسات لیزر بیکینی به طور میانگین  ۴ هفته می باشد که در برخی موارد به ۲ هفته نیز می رسد.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد دکتر حامد منادی

همان طور که قبلاً اشاره کردیم فاصله بین هر جلسه به ناحیه تحت درمان بستگی دارد به عنوان نمونه معمولاً فاصله بین جلسات لیزر زیر بغل ۵ الی ۶ هفته، کمر ۸ الی ۱۲ هفته و صورت ۴ الی ۵ هفته می باشد.

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.