لیزر الکساندریت آپوچی و کندلا


لیزر الکساندریت آپوچی و کندلا

استفاده از لیزر به منظور از بین بردن موهای زائد یک روش محبوب بین افراد جامعه است. با توجه به مزایای لیزر همچون دائمی بودن، بدون درد و عوارض خاصی بودن باعث شده است که خانم‌ها و حتی آقایان به آن روی آورند. دستگاه لیزر الکساندریت، جزو لیزرهای جامد و طول موج بلند است. لیزر الکساندریت آپوچی و کندلا از جمله لیزرهای معروف این خانواده هستند.

 

لیزر الکساندریت آپوچی و کندلا

دستگاه‌های لیزر کندلا و آپوچی از تکنولوژی امنی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کند . قبل از استفاده از هر کدام از این دستگاه‌ها بهتر است اطلاعات دقیقی راجع به آن داشته باشید. با دانستن تفاوت‌های آن‌ها می‌توانید برای انتخاب هر یک بهتر تصمیم بگیرید.

دستگاه لیزر الکساندریت آپوچی یا کندلا؟

برای مقایسه بهتر لیزر آپوچی و کندلا بهتر است ابتدا ویژگی‌ها و کارایی هر یک را به خوبی بشناسیم.

لیزر کندلا تقریبا جدیدترین دستگاه موجود جهت از بین بردن موهای زائد است. لیزر کندلا بدون درد است و با سرعت بالایی موها را از بین می‌برد. به دلیل قدرت بالای دستگاه، تعداد جلسات لیزر درمانی کم می‌شود.

همانطور که می‌دانید دستگاه‌های قدیمی لیزر برای موهای بور و نازک مناسب نمی‌باشند. اما لیزر کندلا به راحتی و بر روی هر رنگ پوست و مویی جواب می‌دهد.

دستگاه لیزر آپوچی نیز دستگاهی جدید در زمینه رفع موهای زائد است. طول موج این دستگاه با توجه به شرایط خاص فرد باید تنظیم شود. از این رو باید پزشک کاملا در این زمینه تبحر و مهارت داشته باشد تا به پوست آسیب نزند و فرد نتیجه نیز بگیرد.

لیزر آپوچی نیز مانند کندلا بدون درد و سریع عمل می‌کند. همچنین این دستگاه نیز برای انواع پوست‌ها حتی پوست و موی بور نیز مناسب است. اما چه تفاوتی بین لیزر آپوچی و کندلا وجود دارد.

لیزر آپوچی از سه فناوری دایود، الکس و ان دی یاگ استفاده می کند. الکس برای پوست‌ها و موهای روشن تا سبزه مناسب است. دایود برای پوست‌‌های سبزه و گندمی و ان دیاگ در پوست‌های خیلی تیره نتیجه خوبی دارد.

 لیزر کندلا یک سیستم خنک‌کننده دارد. این لیزر از فناوری الکس با طول موج ۷۵۵ و ان دیاگ با طول موج ۱۰۶۴ استفاده می‌کند. اما فاقد فناوری دایود است.

با تمام خصوصیات مشترکی که این دو دستگاه دارند، با این حال لیزر کندلا کاربری آسان‌تری برای پزشک دارد. لیزر کندلا به راحتی کنترل می شود و مانند آپوچی پیچیده نیست. لیزر کندلا در جلسه اول بیشتر موهای زائد را از بین می برد بدین ترتیب تعداد جلسات کمتر می شود. اما باید توجه داشت که لیزر کندلا مناسب تمام طیف پوستی نمی‌باشد.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

 

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.