مطالبی درباره لیزر موهای زائد

مطالبی درباره لیزر موهای زائد

مطالبی درباره لیزر موهای زائد : آیا همه اشخاصی که دارای موهای زائد زیادی می باشند، کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد هستند؟

مطالبی درباره لیزر موهای زائد دکتر حامد منادیخیر، موهای زائد، ناخواسته یا اضافی به دو علت غیرهورمونی و هورمونی به وجود می آیند. در صورتیکه دلایل هورمونی منجر به ایجاد موهای زائد شوند، شما بدون درمان بیماری زمینه ای نمیتوانید از طریق هیچ نوع لیزری این موها را از بین ببرید. مشکلات هورمونی یا ابتلا به تخمدان پلی کیستیک موجب می گردد خانمها در بخش هایی از بدن خود که به صورت طبیعی مو ندارند، با موهای تیره و ضخیم مواجه گردند. بدین جهت، این افراد می بایست ابتدا بیماری خود، آنگاه موهای زائد خود را درمان کنند.

این بیماران در صورت تمایل به لیزر موهای زائد خود می بایست همزمان با لیزر، درمان دارویی جهت برطرف نمودن مشکل هورمونی خود را هم انجام دهند. درمان دارویی مانع از رشد موهای جدید می شود و لیزر هم به طور همزمان، موهای ایجاد شده را از بین خواهد برد. باید گفت لیزر بدون داوردرمانی برای این افراد، فقط صرف هزینه اضافی است و هیچ فایده ای ندارد.

پرمویی های غیرهورمونی: این پرمویی (هایپر تریکوز) اغلب از طریق لیزر از بین می رود. هر اندازه پوست اشخاصی که دچار پرمویی غیرهورمونی هستند، روشنتر و موهای آنها تیره تر و با قطر بیشتر باشد، شانس رفع دائمی شان هم بیشتر است.

گول تبلیغات کاذب را نخورید

بعضی از کلینیکها برای تبلیغ و جذب مشتری اظهار می کنند که قادرند به لیزر کل بدن در یک جلسه بپردازند ولیکن این امری محال است و در صورتی که جایی به شما این پیشنهاد شد از انجام آن بپرهیزید.

بدن هر شخص در هر جلسه میتواند میزان محدودی اشعه لیزر را تحمل نماید و شما در هر جلسه از لیزر تنها می توانید بخشی از بدن خود را لیزر کنید و اگر تمایل داشتید کل موهای زائد بدنتان را از طریق لیزر از بین ببرید این پروسه چند جلسه به طول می انجامد تا از بروز آسیبهای پوستی پیشگیری بعمل آید.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.