نکات قبل از لیزر موهای زائد

نکات قبل از لیزر موهای زائد

نکات قبل از لیزر موهای زائد : پیش از لیزر موهای زائد لازم است نکاتی رعایت شود. ولی اکثر افرادی که برای لیزر اقدام می نمایند اطلاعات جامعی در این رابطه ندارند . بدین جهت این مقاله به منظور آشنایی با نکات قبل از لیزر موهای زائد، ارائه شده است.

نکات قبل از لیزر موهای زائد دکتر حامد منادیاولین نکته ای که پیش از لیزر می بایست رعایت نمود این است که با پزشک خود مشورت کنید و نظر پزشک را نسبت به نظر سایرین ارجح بدانید. زیرا افرادیکه از لیزر موهای زائد استفاده می نمایند، نتایج یکسانی نمی گیرند و هر فرد، تجربه خاص خود را از این عمل دارد؛ چرا که جنس پوست و موی افراد متفاوت است و لیزر نیز برای همه انواع مو و پوست به یک شکل جواب نمی‌ دهد. فقط پزشک شما قادر است تشخیص دهد که لیزر برای شما مناسب است یا خیر.

توصیه می شود سوابق پزشکی خود را به طور کامل برای پزشک خود تشریح نمایید به خصوص اگر به هر نوع بیماری و حساسیت پوستی مبتلا هستید. ضمناً شیوه هایی را که برای حذف موهای زائد خود استفاده کرده اید ذکر کنید. از پزشک خود درخواست کنید برای شما در خصوص مزایا و عوارض احتمالی لیزر توضیح بیشتری بدهد.

هم چنین برای وی انتظارات خود از لیزر را شرح دهید تا شما را به درستی راهنمایی کند. باید گفت بعضی از افراد انتظار دارند که با یک جلسه لیزر درمانی، معجزه شود؛ در حالیکه باید کاملاً منطقی و واقع بینانه با این مسئله برخورد کرد و پذیرفت که این روند در برخی موارد زمان بر است و لازم است جلسات آن تکمیل شود.

از جمله نکات قبل از لیزر موهای زائد این است که از ۶ هفته پیش از شروع لیزر درمانی نباید از اپیلاسیون و وکس موها استفاده کرد. بدین جهت که لیزر، فولیکول های مو را تخریب می کند لذا در زمان لیزر موهای زائد لازم است این فولیکول ها وجود داشته باشند تا لیزر جواب دهد. چنانچه ۶ هفته پیش از لیزر موهای زائد، از اپیلاسیون و وکس استفاده نمودید، در حقیقت این فولیکول ها را نابود کرده اید. تنها شیوه ای که برای از بین بردن موهای زائد، پیش از لیزر باید به کار برد شیو کردن با استفاده از ژیلت و تیغ است.

از جمله نکات قبل از لیزر موهای زائد این است که باید از آفتاب گرفتن یا برنزه کردن بپرهیزید. دلیل این ممنوعیت این است که در حقیقت اشعه لیزر، رنگدانه های تیره در موها را مورد هدف قرار می دهد تا با از بین بردن فولیکول ها، موجب نابودی موهای زائد گردد. اما اگر پوست شما برنزه شود، تیرگی پوست ناشی از برنزه شدن باعث می شود که لیزر پوست و موی شما را به درستی از یکدیگر تشخیص ندهد لذا نتیجه دلخواه را از لیزر درمانی نخواهید گرفت.

عارضه دیگری که امکان دارد در اثر برنزه کردن ایجاد شود، سوختگی پوست می باشد؛ چرا که ممکن است لیزر پوست شما را به اشتباه مورد هدف قرار دهد. توصیه می شود از چهار هفته قبل لیزر درمانی از برنزه کردن پوست خود پرهیز نمایید.

ضمناً از پزشک خود در مورد هزینه لیزر موهای زائد پرس و جو کنید. توجه کنید پوست شما نباید دچار هیچ التهابی باشد به همین دلیل قبل لیزر درمانی از استعمال هر آنچه موجب سرخی و التهاب پوست می گردد از قبیل اسپری، عطر، مام، خوشبو کننده و مواردی از این دست اجتناب نمایید. لازم است پوست کاملاً پاکیزه و عاری از هر گونه موادی (مواد آرایشی) باشد. پیش از لیزر پوست خود را با آب بشویید؛ آنگاه آن را خشک کرده و برای لیزر آماده کنید.

از دیگر نکات قبل از لیزر موهای زائد، منع مصرف هر گونه قرص رقیق کننده خون مثل آسپرین می باشد. باید گفت این ممنوعیت شامل داروهای گیاهی با همین خاصیت نیز می شود. پیش از لیزر درمانی از قرص های ضد التهاب استفاده نکنید. البته بهتر است در خصوص این مسائل با پزشک خود مشورت نمایید.

بدین ترتیب با تشخیص پزشک متخصص و رعایت تمامی نکات ذکر شده می توانید لیزر درمانی را شروع کنید.

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.