آیا لیزر روی موهای کرکی موثر است؟


آیا لیزر روی موهای کرکی موثر است؟

حذف کردن موهای کرکی با استفاده از لیزر، نسبت به موهای ضخیم و محکم بسیار بسیار سخت‌تر است. این موها، ممکن است مجددا رشد کنند و یا ضخیم‌تر گردند و یا به هر روشی، به طور موفقیت آمیز حذف نشوند. می‌توانیم بگوییم علت رخ دادن این پدیده، تا حدی به این امر مربوط است که رشد موهای کرکی، به تغییرات هورمونی وابسته می‌باشد. هم چنین، خوب است توجه داشته باشیم که بنا بر عوامل ارثی و یا هورمونی، حذف شدن این موها ممکن است با لزر کامل صورت نگیرد و تنها کم شوند یا رنگ‌شان روشن‌تر شود. اما سوال اصلی ما در این مطلب، این است که آیا لیزر روی موهای کرکی موثر است؟

 

آیا لیزر روی موهای کرکی موثر است؟

توجه داشته باشید که طی تکنولوژی‌های قدیمی که برای از بین بردن موهای زائد طراحی شده بودند، تنها موهای ضخیم و قوی هدف قرار می‌گرفتند و به همین علت، دستگاه‌های قدیمی تنها قادر بودند موهای ضخیم را از بین ببرند و در از بین بردن موهای زائد کرکی اصلا موفق عمل نمی‌کردند. اما رفته رفته، نیاز افراد به دستگاهی که بتواند موهای کرکی را نیز از بین ببرد، مخترعان را به فکر واداشت، تا نهایتا آن‌ها به ساخت چنین دستگاهی مشغول شدند.

یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند موهای کرکی را به خوبی از بین ببرد، دستگاه کندلا الکس می‌باشد. می‌توان با اطمینان گفت که این دستگاه، نسبت به سایر روش‌های از بین بردن موهای زائد کرکی بسیار موفق عمل می‌کند. از روش‌های دیگر از بین بردن موهای زائد کرکی، می‌توانیم به الکترولیز و کرم آمپولوریتین اشاره کنیم، که باز هم می‌توان گفت دستگاه لیزر کندلا الکس، تا به حال موفق‌تر عمل کرده است.

روش از بین رفتن موهای کرکی با استفاده از کندلا الکساندرایت:

این رو.ش، بسیار امن و خوب همل می‌کند و در کمتر مواردی پیش می‌آید که نتواند به طور کامل موها را ریشه کن کند. اگر تا به حال لیزر موی زائد انجام داده باشید، احتمالا می‌دانید که باید قبل از رفتن به جلسات، موهایتان را کاملا شیو کنید. برخلاف آن روند، در لیزر مردن موهای کرکی، این عمل نباید انجام شود. تنها شرط آن است که موهای زائد کرکی، بلندتر از دو سانتی متر نباشند.

طی جلسات اول انجام این لیزر، شما متوجه نازک‌تر و روشن‌تر شدن موها خواهید شد. اما رفته رفته، موها ضعیف و ضعیف‌تر می‌شوند. درنهایت، شما با ریزش کامل موهای زائد کرکی‌تان مواجه خواهید شد.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

 

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.