جلسه اول لیزر موهای زائد و نتایج بعد آن

جلسه اول لیزر موهای زائد و نتایج بعد آن

جلسه اول لیزر موهای زائد و نتایج بعد آن : در این مقاله به بحث پیرامون جلسه اول لیزر موهای زائد و نتایج بعد آن پرداخته می شود.

جلسه اول لیزر موهای زائد و نتایج بعد آن دکتر حامد منادیبعد از اولین جلسه لیزر درمانی برای موهای زائد چه اتفاقی روی می ­دهدلیزر؟ جالب است بدانید موها پروتئین مرده هستند و حتی به اندازه ناخن­ها زنده نیستند. بخشی که برای رفع موهای زائد با لیزر اهمیت دارد فولیکول یا ریشه است. این قسمت هدف لیزر می باشد و اثرات کلی درمان را تعیین می نماید.

لازم به ذکر است در هر زمانی تقریباً ۲۰ درصد از فولیکول­ های مو در مرحله رشد قرار دارند. در این مرحله، ملانین در فولیکول­ ها برای تشکیل رشته ­های جدید مو ایجاد می ­شود. ملانین، رنگدانه تیره ای است که برای جذب اشعه لیزر بسیار مفید می باشد و در واقع این اصل اساسی لیزر درمانی برای رفع موهای زائد است. رنگدانه های موجود در فولیکول ­های در فاز رشد، نور لیزر را جذب می کنند، در نتیجه فولیکول ­ها حرارت دیده و نابود می شوند.

بعد از درمان با لیزر زمانی که به پوست خود می نگرید، هیچ تفاوت آنی به جز سرخی نواحی تحت درمان نخواهید دید. موها هنوز هم وجود دارند، ولیکن فولیکول یعنی عامل رشد موها نابود شده است.

مراقبت های بعد از لیزر درمانی

  • توصیه می شود از مالیدن و کندن موها در نواحی تحت درمان پرهیز نمایید؛ چرا که پس از لیزر درمانی، پوست شما حساس تر می شود (حتی پس از رفع تورم اولیه) و نیاز به ترمیم دارد.
  • از دستکاری (تمیز کردن) و اعمال فشار روی پوست به مدت ۳ تا ۵ روز پیشگیری نمایید و سعی کنید در این دوره به آرامی پوست خود را خشک کنید.

بعد از طی چند روز امکان دارد متوجه رشد موهای جدید در نواحی تحت درمان شوید. نگران نباشید این مسئله نشان دهنده این است که درمان در حال اثر کردن می باشد. باید گفت تمامی موهایی که تحت تأثیر لیزر قرار گرفته­ اند، ممکن است روی پوست نباشند؛ بلکه امکان  دارد برخی از آنها در زمان لیزر درون فولیکول قرار داشته و به اندازه کافی رشد نکنند و قابل رؤیت نباشند. بعد از لیزر درمانی این موها از پوست خارج شده و از بین می روند.

شایان ذکر است که فقط ۲۰ درصد از موهای شما با یک جلسه لیزر تحت تأثیر قرار می گیرند. برای نابودی کامل موها، لازم است چند جلسه درمان انجام شود. تعداد دقیق جلسات لیزر برای رفع موهای زائد به وسعت ناحیه تحت درمان و نوع پوست هر فردی بستگی دارد.

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.