درمان آکنه شدید

درمان آکنه شدید

درمان آکنه شدید : در صورتی که جوش یا آکنه های صورت به درمان های سطحی پاسخگو نباشند و شدیدتر شوند، می بایست نزد پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید. برای از بین بردن آکنه‌ های شدید اغلب داروهای آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار می گیرند که طبق تجویز پزشک این داروها به صورت ژل، سرم، کرم و یا حتی داروهای خوراکی نیز مصرف می‌ شوند.

درمان آکنه شدید دکتر حامد منادیلازم به ذکر است که داروهای قوی برای درمان قطعی جوش های صورت لازم است حتماً تحت نظر پزشک استفاده شود؛ در غیر این صورت می تواند با عوارضی نظیر تکثیر بیشتر آکنه ها و عفونی شدن آن ‌ها همراه باشد و چنانچه دیر اقدام نمایید، مجبور می شوید برای درمان جای آکنه صورت (اسکار) نیز نزد پزشک مراجعه کنید. بدین جهت که جوش های شدید از خود آثار عمیقی روی پوست بر جای می ‌گذارند.

درمانهای هورمونی

آکنه در بعضی از خانم ها علاوه بر دوره قاعدگی و پس از مصرف برخی مواد غذایی که موجب بروز جوش می ‌شوند، می تواند به علت مشکلات هورمونی ایجاد شود. برای این که از وجود این اختلالات مطمئن شوید، می بایست آزمایشهای مخصوصی را با توجه به دستور متخصص انجام دهید.

آکنه ها را به هیچ عنوان فشار ندهید!

با اینکه مشاهده جوش ‌های سرخ و گاهی با سرهای چرکی و سفید جلوی آینه شما را وسوسه می‌ کند که با خالی کردن آن ها از شرشان رهایی یابید، اما به هیچ وجه آکنه های صورت را نترکانید! لکه های برجای مانده از جوش صورت در این وضعیت دیرتر از حالت عادی برطرف می شود چرا که درمان آنها دشوارتر خواهد بود.

استفاده از مواد آرایشی مطمئن

توصیه می شود در طول درمان جوش های صورت، از لوازم آرایش استفاده نکنید. اما چنانچه مایل نیستید بدون آرایش صورت بمانید، حتماً نکات مهمی را در نظر داشته باشید. مصرف مواد آرایشی در ایجاد اکنه و یا حتی درمان آنها اهمیت فراوانی دارد. در صورتیکه از برندهای نامعتبر استفاده نمایید، علاوه بر این که می ‌توانند موجب تشدید جوشها شوند، در روند درمانی شما هم اثرات سوئی خواهند داشت.

در صورت استفاده از مواد آرایشی شب ها پیش از خواب حتماً آرایش خود را پاک کرده و با ژلهای شستشویی که پزشکتان تجویز نموده پوستتان را شستشو دهید.

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

زیبایی صورتمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.