فاصله جلسات لیزر موهای زائد

فاصله جلسات لیزر موهای زائد

فاصله جلسات لیزر موهای زائد

موهای زائد از دردسرهای همیشگی بشریت بوده و هست و برای رهایی از این دردسرِ کلافه کننده راه های مختلفی پیش روی افراد قرار دارد. در گذشته استفاده از ابزارهایی مانند ژیلت و موچین و… تنها راه حل این مشکل بود اما امروزه داستان به صورت کلی تغییر کرده است، از بهترین روش های نابودی موهای زائد استفاده از لیزر است اما سوالی که ایجاد می شود اینکه فاصله جلسات لیزر موهای زائد باید چقدر باشد تا نتیجۀ مطلوب حاصل شود؟

فاصله جلسات لیزر موهای زائد

به طور کلی فاصله جلسات لیزر موهای زائد به چرخه و روالِ رشد موها در ناحیۀ مورد نظر بستگی دارد یعنی لیزر باید زمانی که موهای زائد در مرحلۀ رشد فعال قرار دارند با کنترل کامل توسط متخصص انجام شود. پس از انجام اولین جلسۀ لیزر، متخصص و تکنسین، جلسۀ بعدی لیزر را با توجه به حجم موها، رنگ موها، ضخامت موی زائد مشخص خواهد کرد.
معمولاً فاصله جلسات لیزر موهای زائد پس از جلسۀ اول و دوم ممکن است ۴ هفته باشد، و در این مدت شما می توانید تاثیرات لیزرهای انجام شده را مشاهده نمایید. البته گاهی نیز ممکن است با صلاحدید تکنسین مربوطه، فاصلۀ جلسات بعدی به ۶ هفته بعد نیز موکول شود که این موضوع نیز با توجه به مشاهدات متخصص از نتیجۀ لیزرهای قبلی حاصل خواهد شد.
همچنین توجه به برخی نکات بسیار مهم در مورد فاصله جلسات لیزر موهای زائد بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال چنانچه فردی قصد لیزر موهای زائد کل بدن خود را در یک جلسه داشته باشد، پس از اتمام اولین جلسه، معمولاً ۸ هفته بعد می بایستی لیزر انجام شود.
علاوه بر این مورد، چنانچه برای رفع موهای پاها اقدام کرده باشید پس از جلسۀ اول، عموماً لازم است که ۸ الی ۱۰ هفته بعد لیزر موهای زائد پاهای خود را انجام دهید، تمامی این موارد در حالی ست که فاصله جلسات لیزر موهای زائد صورت معمولاً بین ۴ تا ۶ هفته می باشد.
تمامی موارد ذکر شده و تعیین زمانِ جلسات بعدی لیزر، پس از معاینات و مشاهدات تکنسین و متخصص مورد نظر انجام می شود و ممکن است در برخی از این موارد، مقداری از این فواصل زمانی، کم یا زیاد شود.

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.