نحوه رویش مو بعد از لیزر


نحوه رویش مو بعد از لیزر

افرادی که لیزر مو انجام می‌دهند ممکن است برایشان این سوال پیش آید که نحوه رویش مو بعد از لیزر چگونه است. آیا واقعاً این کار ممکن است باعث حذف دائمی موها شود؟ پاسخ این سوال خیر است زیرا کاری که لیزر انجام می‌دهد این است که فولیکول‌های مو را گرم می‌کند تا از رشد مجدد آن خودداری شود.

نحوه رویش مو بعد از لیزر

 

 درواقع لیزر فولیکول‌های مو را به حالت خواب می‌برد و این زمان طولانی خواهد بود و قابل مقایسه با انجام اپیلاسیون و اصلاح نیست. پس از انجام این کار رشد موها به صورت کمرنگ‌تر و نازک‌تر خواهند بود. در نتیجه بر خلاف آنچه که ممکن است در تبلیغات بشنوید یک روش دائمی نیست. بلکه روشی است که بتوانید از شر موها به صورت هفتگی یا ماهانه خلاص شوید.

در رابطه با نحوه رویش مو بعد از لیزر، این کار برای پوست هایی که روشن هستند و موهای تیره دارند انجام می‌شود. البته این تحقیق ممکن است صد در صدی نباشد. ممکن است برای افرادی که پوست های تیره دارند نیز نتیجه دهد. به طور کل انجام کار لیزر باید توسط یک متخصص صورت گیرد.

نحوه رویش مو بعد از لیزر نشان می‌دهد که موهای بدن طی مدت یک ماه کاملاً رشد می‌کنند و سرعت رشد در مردان بیشتر از زنان است و همین طور با توجه به این تحقیقات، موهای سر ممکن است تا ۱۵ سانتی‌متر نیز در سال رشد کنند. لیزر فولیکول و ریشه‌ی مو را هدف قرار می‌دهد. در نتیجه پرتوهای داغ نیز باعث می‌شود تا فولیکول های مو آسیب ببیند.

این فولیکول های مو هستند که باعث رشد مجدد مو می‌شود. زمانی که آن‌ها از بین برود رشد آن‌ها متوقف خواهد شد. البته یک توقف کامل نخواهد بود. نحوه رویش مو بعد از لیزر به این صورت است که از جمله دلایلی که ممکن است باعث شود پس از انجام اینکار موها دوباره رشد کنند می‌تواند به دلیل مشکلات هورمونی باشد.

مشکلات هورمونی باعث می‌شود تا رشد موها در بخش‌هایی مانند شکم صورت و غیره بیشتر شود. از جمله عوامل دیگری که ممکن است سبب شود تا موها پس از انجام لیزر رشد کنند می‌تواند به دلیل ژنتیکی باشد.

با توجه به نوع رنگ مو و پوست ممکن است نحوه رویش مو بعد از لیزر تغییر کند. زیرا بسیاری از افراد معتقدند این روش بیشتر بر روی پوست‌های روشن با موهای تیره جواب می‌دهد. به طور کل لیزر کردن موهای زائد روش دائمی برای حذف آنها نخواهد بود اما گزینه بهتر برای کند کردن این فرایند است.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

 

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.