نحوه ریختن موها بعد از لیزر


نحوه ریختن موها بعد از لیزر

برای دانستن نحوه ریختن موها بعد از لیزر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

یک روش درمانی جهت از بین بردن موهای بدن، لیزر موهای زائد است. میزان ریزش مو و زمان ریزش آن به مسائل مختلفی همچون نوع پوست و رنگ مو بستگی دارد. اصل اساسی در لیزر این است که توانایی جذب اشعه لیزر توسط رنگدانه‌های مو وجود داشته باشد. در واقع اشعه‌ای که از دستگاه لیزر ساطع می‌شود باید علاوه بر جلوگیری از آسیب به پوست فرد، تنها به فولیکول مو برسد.

 

نحوه ریختن موها بعد از لیزربسیاری از افراد در مورد نحوه ریختن موها بعد از لیزر به دنبال اطلاعاتی هستند، در ادامه‌ی این مقاله در مورد این موضوع توضیح خواهیم داد.

در نحوه ریختن موها بعد از لیزر چه عواملی تأثیرگذار است

دانستید که نحوه ریختن موها در افراد متفاوت است. به عنوان مثال لیزر بر روی افرادی که دارای موهای نازک و بور هستند، نسبت به افرادی که موهای ضخیم دارند، دیرتر جواب می‌دهد. بعد از لیزر موهای زائد، ریزش مو به عوامل زیر نیز بستگی دارد:

  • ناحیه مد نظر جهت لیزر
  • سن افراد (افراد زیر سن ۱۸ مجاز به انجام لیزر نمی‌باشند)
  • داشتن اختلالات هورمونی
  • ضخامت مو

بسیاری از افراد انتظار دارند که در همان روز یا صبح روز بعد از انجام لیزر، موهایشان شروع به ریختن کند. اما باید بگوییم که این انتظار کاملا غلط است. به طور تقریبی پس از ۷ الی ۱۰ روز از اولین جلسه انجام لیزر، موهای زائد شروع به ریزش می‌کنند. با شل شدن تار موهای زائد، ریزش انجام می‌شود. دستگاه‌های لیزر نیز در زمان ریزش موها تأثیرگذار است، زیرا عملکرد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال برخی از نواحی باید پس از ۴۸ ساعت، شیو شوند، اما در صورت استفاده از دستگاه‌های دیگر نیاز است تا جلسه‌ی بعدی، محل مورد نظر شیو نشود. نحوه ریختن موها بعد از لیزر تا حد زیادی به کامل شدن تعداد جلسات لیزر بستگی دارد. تا زمانی که تمام موهای ناحیه‌‌ی لیزر شده، ریخته شود، ریزش موهای زائد طول می‌کشد و پس از آن که تمام موهای ناحیه‌ی لیزر شده بریزد، تا مدتی در آن ناحیه هیچ موی زائدی رشد نمی‌کند.

میزان گستردگی موهای زائد، پاسخ‌دهی بدن به اشعه لیزر، ضخامت مو و برگزاری منظم جلسات لیزر در نحوه ریختن موها بعد از لیزر و همچنین گرفتن نتیجه مؤثر و کامل تأثیرگذار است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد نحوه ریختن موها بعد از لیزر توضیح دادیم. دانستید که میزان و زمان ریزش مو به عوامل مختلفی همچون نوع پوست فرد و رنگ موی فرد بستگی دارد. همچنین در مورد زمان شروع ریزش موها و سیکل ریزش تارهای مو پس از لیزر توضیح دادیم. امیدواریم که اطلاعات مفیدی را بدست آورده باشید.

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.