درمان پرمویی در زنان

درمان پرمویی در زنان

در این مقاله در خصوص روش های درمان پرمویی در زنان توضیحاتی ارائه می شود.

درمان پرمویی در زنان دکتر حامد منادیروش های درمان پرمویی در زنان غالباً شامل ترکیبی از درمانهای اختلال زیربنایی می شود. از جمله این روش ها درمانی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

داروهای پرمویی زنان: معمولاً داروهایی که به منظور درمان پرمویی مصرف می شود تا ۶ ماه زمان می برد؛ این داروها عبارتند از:

داورها و وسایل جلوگیری از بارداری

قرصهای پیشگیری از بارداری یا سایر ابزار ضد بارداری هورمونی، که حاوی پروژستین و استروژن می باشند، پرمویی را با تولید آندروژن رفع می نمایند. وسایل جلوگیری از بارداری به منظور درمان پرمویی در زنان نیز به کار می رود.

ضد آندروژن ها

این نوع داروها از چسبیدن آندروژن ها به گیرنده هایشان در بدن شما پیشگیری می نمایند. ضد آندروژن ها گاهی بعد از ۶ ماه و در صورتی مورد استفاده قرار می گیرند که داروهای ضد بارداری خوراکی به اندازه کافی اثرگذار نباشند.

کرم موضعی

افلورنتین (وانیکا) یک کرم تجویزی می باشد که به خصوص برای رفع موهای زائد در صورت خانم ها مفید است. این کرم به صورت مستقیم به قسمت صدمه دیده صورت اعمال شده که منجر به کاهش رشد موی جدید می گردد. لازم به ذکر است با استفاده از این کرم موضعی نمی توان از موهای موجود رهایی یافت.

لیزر درمانی

در این روش پرتوی نور شدید از روی پوست فرد عبور می نماید تا به کیسه های ترشحی مو آسیب وارد شود و از رشد مو پیشگیری نماید.

الکترولیز

این روش درمانی شامل قرار دادن یک سوزن کوچک روی همه کیسه های مویی می باشد. باید گفت این سوزن، جریان الکتریسیته را به جریان می اندازد بدین جهت که فولیکول صدمه ببیند و نهایتاً نابود شود.

الکترولیز شیوه ای مؤثر و مفید است ولیکن می تواند با درد همراه باشد. پیش از درمان استفاده از کرم بی حسی می تواند ناراحتی و درد را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

پوست و مومقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.