نتیجه لیزر موهای زائد

نتیجه لیزر موهای زائد

نتیجه لیزر موهای زائد : سه عامل مهم وجود دارد که بر دائمی و غیر دائمی بودن نتیجه لیزر موهای زائد تأثیرگذار است.

نتیجه لیزر موهای زائد دکتر حامد منادیباید گفت با لیزر موهای زائد فقط موهای مرحله رشد (در مرحله آناژن) از بین می روند، ولی تمامی موها در همان زمان رشد نمیکنند. مثلاً، در هر زمان مشخصی روی بدن ما، تقریباً فقط ۲۰-۴۰٪ از موها در حال رشد می باشد؛ مابقی یا در مرحله استراحت یا انتقال هستند. بدین جهت برای از بین بردن همه موها گذراندن یک دوره درمانی نیاز است.

ضمن اینکه فقط موهایی که دارای رنگدانه هستند از بین می روند. در صورتیکه موهای بلوند، سفید، قرمز و یا خاکستری دارید، باید بدانید رفع موهای زائد شما دائم و همیشگی نیست، چرا که در این موها هیچ رنگدانه تیره برای نگه داشتن نور وجود ندارد. لذا لیزر قادر نیست گرمای کافی برای نابودی مو ایجاد نماید. لازم به ذکر است موهای ملایم تر و ریزتر، به این علت که رنگدانه کمتری دارند، به طور دائم از بین نمی روند.

موهای تیره تر و ضخیم تر، رنگدانه بیشتری را در خود دارند، یعنی نور جذب شده، به گرما تبدیل می گردد و به دمای تقریباً ۷۰ درجه میرسد و باعث نابودی ریشه مو میشود. چنانچه این درجه حرارت به دست نیامده باشد، فقط به مو آسیب وارد می شود و موجب می گردد موهای روشن تر و ریزتر رشد کنند. در این صورت فولیکول مو به طور مؤثری نابود نخواهد شد.

عامل سوم رنگ پوست افراد است. هر چقدر پوست شخص روشنتر باشد، نتیجه لیزر موهای زائد مطلوب تر خواهد بود. اگر پوست شما تیره تر باشد نور لیزر تفاوت بین رنگدانه ها در مو یا پوست شما را قادر نیست تشخیص دهد، لذا اگر برنزه کرده اید احتمال سوزش پوست شما زیاد است. توصیه می شود پیش از لیزر درمانی پوست خود را برنزه نکنید.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.