نکته هایی برای برنزه شدن بدون خطر

نکته هایی برای برنزه شدن بدون خطر

نکته هایی برای برنزه شدن بدون خطر : در این مقاله نکته هایی برای برنزه شدن بدون خطر ذکر می شود.

نکته هایی برای برنزه شدن بدون خطر دکتر حامد منادیبرخی افراد تمایل دارند در سال جدید، در ظاهر خود تغییراتی ایجاد نمایند؛ به عنوان مثال رنگ پوست خود را تغییر دهند؛ البته همانطور که اطلاع دارید عمل سولاریوم که برای برنزه کردن پوست صورت می گیرد، به طور کلی بسیار خطرناک و غیرقانونی می باشد؛ بدین جهت اگر وزارت بهداشت از وجود اماکنی که این عمل را انجام می‌ دهند اطلاع یابد، مسلماً آن ها را پلمپ خواهد کرد.

لازم به ذکر است که ممنوع بودن سولاریوم تنها مختص کشور ایران نیست؛ سازمان بهداشت جهانی از سال ۲۰۱۱ برنامه‌ های ضد سولاریوم را در تمام دنیا آغاز نموده و در اکثر کشورها این عمل ممنوع می باشد و در برخی دیگر نیز محدودیت های خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

رایج شدن فرهنگ برنزه کردن در بین مردم، متأسفانه متخصصین پوست به طور مکرر با مراجعانی مواجه می شوند که از عوارض ناشی از آفتاب گرفتن نظیر لک ‌های زشت و نافرم در پوست بدن، ایجاد لک و پیس و همچنین شل شدن پوست شکایت می کنند ولیکن با این وجود، در صورتی که همچنان تمایل دارید رنگ پوست خود را اندکی تغییر دهید توصیه می شود از شیوه هایی استفاده نمایید که خطرات سولاریوم و آفتاب ‌گرفتن را ندارد و همچنین می ‌تواند خواسته های شما را نیز برآورده کند.

موردی که در رابطه با این مواد می بایست به آن توجه کنید، این است که آن ها هم ممکن است مثل سایر مواد آرایشی برای پوست حساسیت ‌زا باشند. جهت پیشگیری از ایجاد این حساسیت لازم است قبل از استفاده کامل، مقداری از آن را روی بخش کوچکی از پوست خود تست کنید و در صورت ایجاد هرگونه مشکل حتما نزد متخصص پوست مراجعه نمایید. ضمناً به خاطر داشته باشید این محصولات، عمل ضدآفتاب‌ ها را انجام نمی ‌دهند و حتی در صورت بکارگیری از آن ها نیز باید مانند سابق به استفاده از کرم ‌های ضدآفتاب ادامه دهید.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

پوست و مومقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.