جلسه اول لیزر موهای زائد


جلسه اول لیزر موهای زائد

 از بین بردن موهای زائد بدن یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد به ویژه بانوان می‌باشد. در حال حاضر لیزر تنها راهی است که به وسیله آن می‌توان برای همیشه از شر موهای زائد بدن رهایی یافت . در انجام لیزر موهای زائد جلسه اول از اهمیت زیادی برخوردار است. البته باید بدانید که در جلسه اول لیزر موهای زائد هیچ وقت نباید  انتظار داشت که تمام موهای زائد کامل از بین برود، بلکه برای از بین رفتن کامل موهای زائد لازم است که چندین جلسه  لیزر را انجام دهید.

 

جلسه اول لیزر موهای زائد

 قبل از جلسه اول لیزر چه اقداماتی باید انجام داد؟

 قبل از شروع جلسه اول لیزر باید از یک‌ سری از موارد اجتناب کنید.تا تاثیر لیزر در حذف موهای زائد بدن افزایش یابد. اولین نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که قبل از انجام لیزر به مدت دو هفته از موم، وکس و یا بند انداختن خودداری کنید. همچنین حدود دو هفته قبل از انجام لیزر نباید پوست قسمتی از بدن  که قرار است لیزر کنید را در معرض شدید نور آفتاب قرار دهید و علاوه بر این برای شیو کردن قسمتی از بدن که قرار است لیزر شود، باید شیو را با تیغ یا ژیلت انجام دهید. همچنین چند روز قبل از انجام لیزر از محصولات آرایشی بهداشتی مثل عطر‌ها، لوسیون ها و غیره استفاده نکنید.

 اقدامات بعد از جلسه اول لیزر

 چون تمرکز در  لیزر بر روی فولیکول‌های مو است، بعد از جلسه اول لیزر فقط اندکی قرمزی که موقتی است بر روی پوست مشاهده خواهید کرد. در روز اول پس از لیزر جلسه اول، شاید تغییری به صورت چشمی مشاهده نکنید، اما فاکتوری که عامل رشد موها می‌باشد از بین رفته و در طی روزهای بعد از اولین جلسه کم کم موها ریزش خواهند کرد.

در این مواقع که مقداری از موها ریزش می‌کنند و مقداری همچنان باقی می‌مانند، شاید وسوسه شوید که موهای اضافی را شیو کنید.اما توصیه می‌شود این کار را نکنید چون پوست بعد از لیزر باید بهبود یابد و کمی حساس است، بنابراین بهتر است حدود ۳ تا ۵ روز از تمیز کردن یا فشار آوردن به موضع لیزر شده اجتناب کنید و در مواقع دوش گرفتن بدن خود را به آرامی خشک نمائید.

سخن پایانی

مراقبت از پوست بعد از انجام جلسه اول لیزر و سایر جلسات اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر قصد دارید موهای زائد بدن خود را با لیزر از بین ببرید. باید مراقبت‌های لازم از پوست را انجام دهید تا پوست آسیبی نبیند، زیرا رعایت نکردن یک سری نکات بسیار ساده می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست وارد کند.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

 

 

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.