آکنه و جوش صورت

آکنه و جوش صورت

آکنه و جوش صورت

آکنه و جوش صورت یکی از دردسرهای بزرگ برخی افراد به خصوص نوجوان ها و جوان هاست. در سنین پایین و در نوجوانی آکنه (Acne Vulgaris) یا همان «جوش غرور جوانی» گاهی چنان دغدغه هایی برای فرد ایجاد می کند که فقط با چندین بار مراجعه به پزشک، این عوارض کاهش خواهد یافت.
در طب سنتی و بر اساس اصول بسیار دقیق این نوع از طبابت، یک رابطۀ بسیار مستقیم بین آکنه و جوش صورت و برخی بیماری ها در نقاط و اندام دیگر بدن وجود دارد یعنی این جوش ها و آکنه ها از طریق کانال های عصبی و ارتباطی به آن اندام و عضو در دیگر قسمت بدن متصل هستند به گونه ای که اختلال و بیماری در آن عضو، سبب ایجاد آکنه و جوش صورت می شود.

 

آکنه و جوش صورت
مثلاً چنانچه بین دو ابروی افراد دائماً دچار جوش های مختلف می شود این موضوع نشان دهندۀ مشکلات کبدی و استفادۀ بیش از حد از غذاهای چرب است که به صورت آکنه و جوش صورت ظاهر می شود، همچنین اگر بیشترین ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت و در قسمت گونه هاست به دلیل انواع حساسیت ها به مواد غذایی و برخی عوامل مخرب مانند دود سیگار است که با رفع این عوامل، آکنه و جوش صورت در این مناطق برطرف خواهد شد.
اصولاً و به صورت کلی و در تصور عامه، دلیل ایجاد هر نوع جوش و آکنه ای را افزایش میزان چربی پوست صورت و بدن و عواملی از این دست می دانند که البته تا حدی درست است اما دلایل اصلی و ریشه ای چنین مشکلی، موارد متعدد درونی بدن و همچنین عوامل تحریک کنندۀ بیرونی هستند که برخی از آنها ذکر شد.
از بهترین و بی دردسرترین راه های جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش صورت این است که ابتدا در تغذیۀ خود دقت کنیم و از مصرف مواد غذایی خیلی چرب و آن دسته از موادی که به مرور فهمیده ایم برایمان مضر است خودداری کنیم. همچنین با مصرف صحیح و به اندازۀ انواع سبزیجات، آبمیوه و آب، پوست را دائماً شاداب و مرطوب نگه داشته و از مصرف بیش از اندازۀ کرم های چرب کننده نیز خودداری کنیم.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائد

جوانسازی پوستمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.