رفع موهای زائد با لیزر

رفع موهای زائد با لیزر

رفع موهای زائد با لیزر : موهای زائد یا ناخواسته به موهایی می گویند که در قسمت هایی از بدن ایجاد می گردد که غیر معمول بوده و رنگ تیره آن ها نیز این رشد غیر طبیعی را مشهودتر می سازد. موهای زائد معمولاً در قسمت هایی نظیر لب فوقانی، نواحی دو طرف صورت، چانه، فرورفتگی ناحیه کمر و از ناف به پایین رشد می کند. با استفاده از لیزر موهای زائد می توان این مشکل را برطرف نمود.

رفع موهای زائد با لیزر دکتر حامد منادیریشه هر مو رنگدانه ای به اسم ملانین دارد که در فرایند رشد مو، به مرور این رنگدانه فعال شده و همه بدنه یک مو را تیره و به رنگهای قهوه ای، سیاه، بلوند و … در می آورد.

مکانیسم اثرگذاری لیزر درمانی، بر از بین بردن رنگدانه یا ملانین موجود در ریشه مو استوار است.

در این شیوه از طریق لیزر، فولیکول موهای زائد کاملا تخریب می گردد و رشد موهای زائد در آن قسمت متوقف می شود. رفع موهای زائد با لیزر در چند مرحله و طی چند هفته انجام خواهد شد. در اکثر موارد نتیجه حاصل از این روش، دائمی و موفقیت‌آمیز است. لیزر، جدیدترین و آخرین راه برای از بین بردن موهای زائد می باشد. اما در هر صورت می بایست انتظار شما از این شیوه درمانی واقع‌ گرایانه و معقول باشد.

هم اکنون، هیچ روش قطعی برای درمان دائمی و کامل موهای زائد وجود ندارد اما در بین تمامی شیوه ها، لیزر دائمی تر و مؤثرتر است. لازم به ذکر است که این حرف به آن مفهوم نیست که تمامی موها با لیزر موهای زائد به طور دائمی نابود می شوند. در هر صورت، حتی اگر بعد از لیزر، موها به طور مجدد رشد کنند، اولاً به تعداد کم رشد می کنند و ثانیاً در بیشتر موارد این موها نرم و کرکی هستند. متخصصان معتقدند هر چقدر موهای زائد بیمار تیره‌ تر و پوستش روشن تر باشد، اثر بخشی لیزر بیشتر خواهد بود. ‌

این موارد را پیش از لیزر درمانی به پزشک خود اطلاع دهید:

  • در صورتیکه سابقه تبخال یا عفونت ‌های مکرر پوستی در ناحیه مورد نظر دارید، لازم است پزشکتان را در جریان قرار دهید.
  • در صورتی که دارویی را به طور مرتب مصرف می ‌کنید، حتی اگر آن دارو قرص سردرد یا قرص پیشگیری از بارداری باشد، لازم است به پزشکتان اطلاع دهید.
  • هر گونه حساسیت ‌های احتمالی و بیماری پوستی یا غیرپوستی که در گذشته دچار آن شده اید یا در حال حاضر به آن مبتلا و تحت درمان هستید، می بایست به پزشک خود اطلاع دهید.

پزشک باید تمامی آزمایشات غیر هورمونی و هورمونی ‌تان را ببیند. قبل رفع موهای زائد با لیزر ، مشکلات هورمونی شما می بایست بررسی و درمان شود.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.