جوانسازی با میکرونیدلینگ


جوانسازی با میکرونیدلینگ

جوانسازی با میکرونیدلینگ از روش های تقریباً جدید و البته بسیار مؤثر است که به کمک آن می توان هم بیماری ها و برخی عوارض پوستی را به خوبی درمان و محو کرد و هم به خوبی قادر خواهد بود پوستی شاداب و جوان را مجدداً احیا نماید.

 

 

جوانسازی با میکرونیدلینگ

 

در این روش بسیار پیشرفته و کاملاً جدید پزشکی، با استفاده از دستگاهی که مجهز به هزاران سوزن ریز در سر آن است سوراخ های بسیار زیاد و میکرو کانال بر روی اپیدرم (لایۀ بالایی پوست) و درم (لایۀ دوم پوست) ایجاد می کنند و با این کار، افزایش انتشار تولید کلاژن و الاستین در پوست به خوبی و به سرعت اتفاق می افتد. همین فرایند می تواند به بازسازی پوست و عوارض متعدد آن کمک کند.

همچنین با این شیوۀ جدید درمانی، کراتینوسیت ها نیز به سرعت و در تعداد زیاد به لایۀ سطحی پوست یعنی اپیدرم خواهند رفت و همین تجمع و تکثیر فراوان کراتینوسیت ها سبب افزایش ضخامت اپیدرم و در نتیجه بهبودی و جوانسازی می شود. جوانسازی با میکرونیدلینگ به این شکل بسیار مفید و کاربردی ست.

برای جوانسازی با میکرونیدلینگ می توان با مراجعه به پزشک متخصص و مطرح کردن درخواست خود، قسمت مورد نظر از بدن را در یک یا چند جلسه کوتاه به خوبی جوانسازی کرد. برای جوانسازی با میکرونیدلینگ می توان هم به صورت سطحی و هم به صورت عمقی اقدام به جوانسازی کرد.

برای جوانسازی سطحی پوست، با استفاده از سوزن های متعدد و مکرر که توسط دستگاه یا غلتکی کوچک فقط روس سطح پوست حرکت داده می شود و سوراخ هایی متعدد ایجاد می کند، اپیدرم به عنوان بالاترین سطح پوست ترمیم و جوانسازی خواهد شد.

برای جوانسازی با میکرونیدلینگ به صورت عمقی در پوست، از غلتک یا دستگاهی دیگر که سوزن ها را تا عمق بیشتری از پوست نفوذ می دهد و لایۀ دوم یا «درم» را سوراخ سوراخ می کند استفاده می شود.

 

مزایای جوانسازی با میکرونیدلینگ

• دوره نقاهت بسیار کوتاه
• قابل استفاده برای هر نوع پوستی با هر ساختاری
• بیشتر شدن ضخامت و قطر اپیدرم
• کاهش و کم شدن ریسک PIH
• بهبودی سریع کانال ها و سوراخ های ریزی که بر روی پوست ایجاد شده
بهبودی و افزایش فاکتورهای رشد الاستین و کلاژن در پوست

انواع روشهای انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به طور کلی به دو روش انجام می‌شود  که هر کدام از این دو روش خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

انجام میکرونیدلینگ به روش دستی: در این روش میکرونیدلینگ توسط وسیله‌ای به نام درمارولر انجام  می‌شود، درمارولر یک وسیله استوانه‌ای شکل می‌باشد که از سوزن‌های خیلی ظریف که از جنس استیل هستند تشکیل شده است.

انجام میکرونیدلینگ به وسیله دستگاه: در این روش میکرونیدلینگ با استفاده از یک دستگاه انجام می‌شود که این دستگاه سرعت بسیار بالا و دقت فراوانی دارد، در این روش یک کارتریج مخصوص ( صفحه پوشیده شده از سوزن‌های ظریف )  را در عمق مشخصی از پوست وارد می‌کنند.

 

جوانسازی با میکرونیدلینگ کاربردهای میکرونیدلینگ

جوانسازی با میکرونیدلینگ کاربردهای زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی مثل رفع چین و چروک‌های پوست، درمان جای جوش و آکنه، از بین بردن ترک‌های بارداری، ترک‌هایی که بر اثر ایجاد چاقی یا لاغری به وجود می‌آید و غیره اشاره کرد.

 نحوه کار میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ باعث می‌شود پوست کلاژن بیشتری تولید کند، چون طبیعی است که با افزایش سن و یا بر سر یک سری آسیب‌هایی که بر پوست وارد می‌شود، پوست کلاژن خود را از دست می‌دهد، در این روش ابتدا پزشک زیر پوست خراش‌هایی را ایجاد می‌کند، این خراش‌ها آنقدر کوچک هستند که شاید اصلا متوجه آن نشوید، سپس پزشک ابزار مخصوصی را به صورت همسان روی پوست حرکت می‌دهد  تا پوست جدید هم به طور مساوی حرکت کند، قبل از انجام میکرونیدلینگ پزشک برای جلوگیری از درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند، زمان انجام عملیات میکرونیدلینگ حدود ۲ ساعت طول خواهد کشید.

 آیا همه اشخاص می‌توانند میکرونیدلینگ انجام دهند؟

انجام میکرونیدلینگ محدودیتی ندارد، اما در بعضی موارد خاص افراد نمی‌توانند از این روش استفاده کنند، از جمله افرادی که نمی‌توانند در برخی شرایط از این روش استفاده کنند می‌توان به کسانی که زخم یا بریدگی باز بر روی پوست دارند، کسانی که در یک سال گذشته از پرتو درمانی برای پوست استفاده کرد‌اند و کسانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند بارداری یا شیردهی هستند اشاره کرد.

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ

بعد از میکرونیدلینگ باید مراقبت‌هایی از ناحیه میکرونیدلینگ شده صورت بگیرد که از مهم‌ترین این مراقب‌ها می‌توان به مواردی مثل اجتناب از حمام رفتن تا یک الی دو روز بعد از انجام میکرونیدلینگ، مصرف میوه‌هایی مثل آناناس جهت تسریع فرآیند بهبود التهاب و درمان کبودی، استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب پوست، عدم دستکاری پوست، عدم مصرف داروهای ضد التهاب مثل ادویل یا ایبوپروفن و … اشاره کرد.

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

جوانسازی پوستمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.