از بین بردن جای جوش با لیزر


از بین بردن جای جوش با لیزر

از بین بردن جای جوش با لیزر می تواند در رفع برخی مشکلات ظاهری افراد به شدت موثر و مفید باشند. گاهی ایجاد جوش های متعدد در صورت یا بدن می تواند اثرات و علاماتی از خود بر جای گذارد که حتی پس از مدت ها نیز بدن توان درمان و ترمیم آنها را نداشته باشد، اینجاست که بایستی از روش های مناسب پزشکی برای درمان استفاده کرد.

 

از بین بردن جای جوش با لیزر

لازم به ذکر است که هر جوشی پس از بهبود، اثری از خود باقی نمی گذارد مثلاً بسیاری از جوش های چرکی و غرور جوانی و… با اینکه در تعداد زیاد ایجاد می شوند عموما پس از بهبودی هیچ علائمی بر جای نخواهند گذاشت اما برخی افراد به خاطر نوع پوست خود ممکن است پس از درمان جوش، اثری از آن را داشته باشند که به آن «اسکار آکنه» نیز می گویند. از بین بردن جای جوش با لیزر می تواند این اسکارها را ترمیم نماید.

این اسکارها گاه با فرو رفتگی در سطح پوست همراه هستند و گاهی به شکل لکه های قهوه ای یا قرمز و گاه نیز به شکل اسکار هیپرتروفیک خواهند بود، در چنین شرایطی باید برای از بین بردن جای جوش با لیزر اقدام کرد.

 

چگونگی از بین بردن جای جوش با لیزر

در این روش با اشعۀ لیزر سطح پوست و عارضه مورد نظر را بر طرف می کنند به این شکل که با تابش لیزر تا عمق مشخصی از پوست، سبب تحریک کلاژن سازی و تحریک چندین برابری ساخت آن می شوند تا عارضه به سرعت ترمیم شود. در این شیوه از چندین راه استفاده می کنند:
لیزر CO2 فراکشنال: برای درمان جای جوش ها و زخم هایی که سبب جمع شدن پوست شده بسیار مناسب است. هزینۀ کمتری نیز دارد.
رادیو فرکوئنسی فراکشنال: بهترین شیوه برای درمان جای جوش ها و زخم های عمیق است و می تواند تا عمق ۳٫۵ میلیمتر را به خوبی درمان نماید.
لیزر Q سوئیچ ND:YAG : برای درمان جای جوش ها، زخم های بافتی و لکه های رنگی باقیمانده از جوشها و سایر عوارض پوستی بسیار مناسب خواهد بود.
از بین بردن جای جوش با لیزر می تواند تمامی توسط این سه روش موثر به خوبی انجام شود.

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

جوانسازی پوستمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.