تزریق بوتاکس و ژل

تزریق بوتاکس و ژل

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ابداع راه های متعدد برای درمان و رفع بیماری ها و عوارض مختلف، حتی با شنیدن عجیب ترین روش ها هم نباید خیلی متعجب و شگفت زده شد؛ تزریق بوتاکس و ژل هم یکی از همین روش های بسیار مؤثر اما واقعاً عجیب برای درمان برخی عارضه هاست.

 

تزریق بوتاکس و ژل

در تزریق بوتاکس و ژل موارد مهمی نهفته است :

به عنوان مثال در تزریق بوتاکس نوعی سم به نام «بوتولینوم» به زیر پوست تزریق می شود تا عملکرد عضلات آن ناحیه را مختل کرده و به نوعی با از کار افتادن آن عضلات، مشکلاتی مانند چین و چروک های متعدد پوستی، برخی افتادگی های پوست و… از بین برود. در تزریق بوتاکس و ژل که هر دو از پرکاربردترین اعمال زیبایی هستند، به وفور از این روش های عجیب اما جالب و به شدت مؤثر استفاده می شود.

سم بوتولینوم که در تزریق بوتاکس به زیر پوست تزریق می شود، در واقع نسخۀ اصلی سم نیست چون آن سم به شدت قوی و کشنده است و حتی مقدار کمی از آن هم می تواند خطرناک باشد. در شرایط آزمایشگاهی با تغییراتی که بر روی شدت تأثیر و همچنین قدرت سم بوتولینوم در ترکیب با سایر مواد ایجاد می کنند، نهایتا ترکیبی را تولید و روانۀ بازار مصرف پزشکی می کنند

که در تزریق بوتاکس بدون هیچ مشکلی می توان از آن استفاده کرد. اینها روش هایی عجیب اما بسیار مفید در تزریق بوتاکس و ژل می باشند.و اما در مورد تزریق ژل نیز موضوع دقیقاً به همین شکل است، یعنی در این عمل زیبایی و ترمیمیِ بسیار مهم که امروزه بسیاری از بانوان به شدت نسبت به آن علاقه و توجه دارند.

برای درمان و از بین بردن مشکلاتی مانند کوچک بودن یا نازک بودن لب ها و همچنین فرم دادن گونه ها و… با تزریق ژل به زیر پوست و فرم دادن مصنوعی برخی اندام، آنها را از شکل و فرم قبلی به صورت کامل خارج کرده و با ظاهر و فرمی جدید شکل می دهند.

در کل تزریق بوتاکس و ژل هر دو از عمل های بسیار جالب و البته بسیار مهم این دوره هستند که با کمک آنها بسیاری مشکلات و عوارض ظاهری که در گذشته تقریبا درمانی نداشت به راحتی قابل حل خواهد بود.

سؤالات رایج درباره بوتاکس

پرسش: ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

پاسخ: میزان ماندگاری نسبت به شخص بیمار و نوع بوتاکس متفاوت می باشد؛ ولی اثر بوتاکس بین ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد؛ که اغلب آثار آن مدت ۶ ماه باقی می ماند.

پرسش: آیا تزریق بوتاکس خطری به همراه دارد؟

پاسخ: اگر تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص و حاذقی صورت گیرد کاملاً ایمن و بی خطر است.

پرسش: آیا بعد از بین رفتن اثرات بوتاکس، چین و چروک های صورت عمیق تر می شوند؟

پاسخ: خیر این طور نیست و بعد از بین رفتن اثر تزریق بوتاکس عضلات صورت شما دقیقاً به وضعیت قبل خود برمی گردند و چین و چروک ها عمیق تر و بدتر نخواهند شد.

پرسش: آیا تزریق بوتاکس خیلی دردناک است؟

پاسخ: خیر چرا که درد حاصل از تزریق بوتاکس را می توان با استفاده از بی حسی های موضعی به حداقل رساند.

پرسش: قصد دارم در نزدیکی مراسم عروسی خود بوتاکس تزریق کنم ولی نگران هستم که صورتم سرخ و ملتهب شود، چند روز پیش از مراسم تزریق را انجام دهم تا اثار درمان روی صورتم باقی نماند؟

پاسخ: قرمزی و التهابی در اثر تزریق بوتاکس ایجاد نمی شود فقط برجستگی مختصری بعد از درمان مشاهده می شود که پس از ۵ الی ۱۰ دقیقه رفع می گردد. در نتیجه یک روز یا حتی چند ساعت پیش از مراسم می توان از این روش درمانی استفاده نمود. البته باید توجه کرد که مدت ۱ الی ۲ هفته طول می کشد تا اثرات بوتاکس مشاهده شود.

پرسش: فردی ۴۷ ساله هستم، آثار پیری و افتادگی در گردن من بسیار مشهود است، آیا می توان با استفاده از بوتاکس برای درمان این ناحیه نیز اقدام نمود؟

پاسخ: بله یکی از موارد استفاده تزریق بوتاکس رفع چین و چروک ها و افتادگی پوست ناحیه ی گردن است؛ البته باید گفت برای این کار لازم است پزشک متخصص و حاذقی انتخاب نمایید؛ بدین جهت که تزریق بوتاکس در این قسمت از تزریق بوتاکس در صورت بسیار حساس تر است.

 

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

جوانسازی پوستمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.