درمان آکنه روزاسه

درمان آکنه روزاسه : هیچ درمان قطعی برای بیماری پوستی آکنه روزاسه تاکنون مشخص نشده است و روش هایی که امروزه برای درمان روزاسه به کار می رود، فقط موجب کاهش علائم آکنه روزاسه و کنترل این عارضه می گردد. باید گفت بهترین روش برای رفع علائم روزاسه استفاده از ترکیب دارو درمانی و تغییر در سبک زندگی می باشد.

درمان آکنه روزاسه دکتر حامد منادیدارو درمانی

امکان دارد پزشک به منظور درمان آکنه روزاسه ترکیبی از داروهای خوراکی و موضعی را تجویز نماید که شامل آنتی بیوتیک، پماد، قطره چشمی، قرص ضد التهاب و … می باشد.

آنتی بیوتیک خوراکی: پزشک این آنتی بیوتیک ‌ها را به منظور رفع التهاب تجویز می نماید که معمولاً در مقایسه با داروهای موضعی سریعتر اثر می گذارند و پاسخ می ‌دهند.

ایزوترتینوئین: ایزوترتینوئین در صورتی برای درمان آکنه روزاسه تجویز می‌ شود که التهاب شدید باشد و با سایر روش ها رفع نشود. باید گفت این آنتی بیوتیک خوراکی قوی تولید چربی پوست را مهار خواهد کرد.

پماد روزاسه: این پماد به منظور کاهش التهاب و قرمزی لکه‌ های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. این پماد می بایست روزانه ۱ یا ۲ مرتبه روی نواحی صدمه دیده زده شود. از جمله این پمادها می توان آنتی بیوتیک‌ هایی نظیر ترتینوئین، اسید آزلائیک و بنزوئیل پراکسید را ذکر نمود.

درمان آکنه روزاسه با لیزر

رگ ‌های خونی منقبض شده و علائم بیماری در روش درمان با لیزر بهبود می یابند. لازم به ذکر است که این روش درمانی به صورت سرپایی و توسط متخصص پوست انجام می شود و فقط امکان دارد با اندکی درد همراه باشد.

از جمله عوارض جانبی لیزر درمانی می توان به مواردی نظیر پوسته شدن، کبودی، حساسیت به لمس، تورم و در موارد نادر عفونت اشاره نمود. در پایان باید گفت این عوارض پس از طی چند هفته رفع خواهد شد.