سؤالات رایج میکرونیدلینگ

سؤالات رایج میکرونیدلینگ

سؤالات رایج میکرونیدلینگ : در این مقاله به سؤالات رایج میکرونیدلینگ، پاسخ داده می شود.

سؤالات رایج میکرونیدلینگ دکتر حامد منادیآیا لیزر میکرونیدلینگ با بی حسی انجام می شود؟

بله باید گفت میکرونیدلینگ با بی حسی موضعی در صورت انجام می شود.

عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

از آنجایی که در میکرونیدلینگ، سوزن های مخصوصی وارد پوست می شود پس از انجام این روش صورت افراد قرمز می شود. اغلب این قرمزی ها پس از طی ۳ الی ۶ روز به طور طبیعی رفع می شود.

تعداد جلسات لازم جهت رفع اسکار با میکرونیدلینگ چقدر است؟

به منظور درمان اسکار با میکرونیدلینگ، بین ۳ الی ۷ جلسه نیاز است که البته باتوجه به میزان عمق اسکارها روی پوست تعداد دقیق جلسات مشخص می گردد. ضمن اینکه فواصل بین این جلسات اغلب هر یک ماه یک مرتبه می باشد.

مزایای میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ در جوانسازی صورت و تحریک پوست جهت تولید کلاژن طبیعی نیز بسیار اثرگذار می باشد.

کاربردهای میکرونیدلینگ چیست؟

از میکرونیدلینگ می توان برای از بین بردن جوش های زیر پوستی، رفع اسکار، درمان منافذ باز پوست، روشن و شفاف کردن پوست و رفع لکه های سطحی نیز استفاده نمود. این روش درمانی نتایج بسیار مطلوبی به همراه دارد. لازم به ذکر است میکرونیدلینگ ماندگاری بالایی داشته و برگشت پذیر نیست.

در بعضی از موارد ممکن است برای درمان اسکار در جلسات اولیه از ساب سیژن استفاده نمود آنگاه، در جلسات بعدی از میکرونیدلینگ بهره برد. باید گفت تعیین روش های درمانی بر عهده پزشک متخصص می باشد.

رفع اسکار با شیوه های ترکیبی

برای برخی افراد جهت رفع اسکار، استفاده از درمان های ترکیبی توصیه می شود تا جای جوش های ایجاد شده، هر چه سریع تر رفع گردد. این روش های درمانی پس از ویزیت پزشک مشخص می گردد و در این بین شیوه های درمان نیز تعیین می شود تا پس از طی این دوران، شخص پوستی شفاف و زیبا داشته باشد.

در این جلسات به بعضی از افراد تزریق ژل، ساب سیژن و … پیشنهاد می شود. ساب سیژن نوعی جراحی خفیف پوستی است که به جراحی برشی زیر جلدی یا   subcutaneous incisional surgery  نیز معروف است. ساب سیژن به منظور درمان جای جوش یا اسکار فرورفته پوستی به کار می رود.

در ساب سیژن از سوزن هایپودرمیک خاصی استفاده می شود. این سوزن به وسیله سوراخی در سطح پوست وارد پوست می شود. لبه تیز سوزن رشته های فیبروتیک که در ایجاد اسکار نقش دارند، را می شکند. آزادسازی این رشته های فیبروتیکی و کلاژنسازی می تواند به طور قابل توجهی ظاهر اسکار را بهبود بخشد.

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

جوانسازی پوستمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.