همه چیز درباره لیزر موهای زائد

همه چیز درباره لیزر موهای زائد

همه چیز درباره لیزر موهای زائد : چرا بعضی از افراد که لیزر موهای زائد انجام می دهند از برگشت موها نالان هستند با این که گفته می شود اثرات لیزر دائمی است؟

همه چیز درباره لیزر موهای زائد دکتر حامد منادی

لیزر موهای زائد با استفاده از یکسری پرتوهای نوری پرانرژی با خواص ویژه صورت میگیرد، از این فناوری در علم پزشکی همچنین برای لیزر و لیزیک چشم استفاده می‌شود.

مهم ترین نکته ای که در خصوص لیزر موهای زائد مطرح میشود دستگاهی است که با کمک آن عمل لیزر انجام میشود. لازم به ذکر است که بعضی دستگاه های کم کیفیت که با هزینه های کمتری هم عمل لیزر را انجام میدهند علاوه بر تأثیر کم تر موجب بروز عوارض پوستی نیز میشوند؛ لذا مبلغی که قرار است برای این کار پرداخت شود باید مدیریت شده و برای دستگاهی در نظر گرفته شود که واقعاً قابلیت کار را داشته و مهم تر از آن مورد تأیید FDA قرار گرفته باشد.کیفیت این دستگاه ها باید به گونه‌ای باشد که روی پوست اثر نامطلوبی به جا نگذارد.

مسئله بعدی بکارگیری از آی پی ال ها می باشد که بعنوان لیزر شناخته میشوند اما اثری به مراتب کم تر از دستگاه های لیزر موهای زائد دارند و این امر موجب برگشت موها می گردد، این دستگاه فقط قادر است موها را ضعیف کند و رشد آن ها را به تعویق اندازد.

لیزر به پیاز موها آسیب رسانده و باعث توقف رشد دائمی موها می‌شود و این آسیب به صورت داوطلبانه است. این فناوری غالب موهای زائد را از بین می‌برد و نمی توان گفت در یک بازه محدود زمانی می‌توان همه‌ ی موهای زاید را از بین برد;با توجه به این موضوع بهتر است بگوییم لیزر باعث کاهش فراوانی در موهای زائد می‌شود.

این فناوری برای از بین بردن موهای هر نقطه از بدن کاربرد دارد وبه قدری سریع است که می‌توان در یک مدت محدود کل موهای بدن را از بین برد.دوره لیزر موهای زائد بین ۴ تا ۶ جلسه است که در فواصل زمانی حدود ۶ هفته انجام می‌گیرد.

فناوری های مورد استفاده برای لیزر موهای زائد:

فناوری های مورد استفاده پرکاربرد برای لیزر موهای زائد الکساندریت و Nd:YAG هستند که از لحاظ پرتوهایی که دارند الکساندریت برای کسانی که پوست روشن دارند و Nd:YAG برای افراد با پوست تیره کاربرد دارند.

درد لیزر موها:

احساس درد در زمان لیزر موها به آستانه تحمل فردو محل انجام لیزر بستگی دارد. البته کسانی هم که تنبلی تخمدان دارند به دلیل ضخیم و پرموشدن نواحی بدن هم ممکن است درد زیادی را متحمل شوند.

برای کسانی که درد زیادی را احساس می‌کنند از پمادها یا داروهای بی‌حس کننده استفاده می‌شود.

اقدامات لازم پیش از لیزر موهای زائد

توجه کنید که حداقل ۴ تا ۶ هفته پیش از لیزر برنزه نکرده باشید چرا که هم سبب بروز عوارض می شود و هم نتیجه لیزر را تحت تأثیر قرار می دهد، استفاده از روش اپیلاسیون حداقل از دو هفته قبل از لیزر درمانی ممنوع می باشد.

روز قبل از درمان موهای خود را شیو کنید، در صورتی که دچار بیماری خاصی هستید و یا دارویی مصرف می نمایید از قبل به پزشک خود اطلاع دهید.

اقدامات لازم بعد از لیزر موهای زائد

  • توصیه می شود از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید و آن را هر دو ساعت یکبار تجدید نمایید . در مقابل لامپ های مهتابی قرار نگیرید چرا که شبیه به نور خورشید دارای اشعه فرابنفش می باشند و همچنین تا ۷۲ ساعت در مقابل آفتاب قرار نگیرید.
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده و ترمیم کننده به منظور رفع مختصر قرمزی پس از لیزر درمانی
  • برای آرایش کردن حداقل باید ۱۲ ساعت صبر کرد
  • بعد از لیزر کردن به دلیل حساس شدن پوست نباید از وکس، موم یا اسکراب استفاده کرد.
  • حداقل تا دو روز پس از لیزر از هر گونه فعالیت که موجب احساس گرمی در بدن می‌شود از جمله ورزش کردن، سونا، جکوزی و حمام داغ اجتناب کنید.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.