پرسش های رایج درباره پوست و مو

پرسش های رایج درباره پوست و مو

پرسش های رایج درباره پوست و مو : در این مقاله به پرسش های رایج درباره پوست و مو پاسخ داده می شود.

پرسش های رایج درباره پوست و مو دکتر حامد منادیپرسش: من بیست و پنج سال دارم، موهای قسمت جلویی ام خیلی کم پشت و تار موهام خیلی ضعیف و نازک شده است. گاهی اوقات به تار موهام دست می زنم احساس درد می کنم. فعلاً از ماینوکسیدیل استفاده می کنم همچنین زینگ پلاس و داروهای گیاهی مانند روغن بادام و زیتون و رزماری مصرف می کنم. ضمناً از شامپوی هفت گیاه و سیب زمینی و گزنه و روغن گل بنفشه و … نیز استفاده می کنم. برخی قرص ها مانند ویتامین dو آمپول بیوتیکسین و فیناستراید مصرف می کنم اما ریزش موهایم ادامه دارد. لطفاً راهنمایی ام کنید.

پاسخ: یکی از روش های مناسب برای جلوگیری از ریزش مو و حتی تا اندازه ای رویش مجدد مو، استفاده ازprp و مزوتراپی مطابق با پروتکل های ویژه آن برای موها می باشد. البته در خصوص بیماری شما پیش از هر اقدامی انجام معاینه و بررسی های آزمایشگاهی به تشخیص پزشک مربوطه ضروری است.

پرسش: از جمله پرسش های رایج درباره پوست و مو این است که کدام ریزش مو قابل برگشت می باشد؟

پاسخ: زمانی که مو از ساقه می‏ شکند و می‏ ریزد، از آنجایی که ریشه سالم است، بعد از مدتی به طور مجدد رشد می کند. ولیکن وقتی ریزش مو ریشه‌ای باشد، در ناحیه رویش مو جوشگاه ایجاد می شود و ریزش موها غیرقابل برگشت خواهد بود. باید گفت، بافت زمینه یا پوست سر در بخش های داخلی از بین رفته و رگ‌ها به قسمتی از سر خون رسانی نمی کنند. لذا زندگی در این ناحیه از بین می رود و هیچ مویی در ناحیه مورد نظر وجود ندارد که مجدداً رشد کند. این نوع ریزش با ریزش موهایی که موجب طاسی مردانه می شود، متفاوت است؛ چرا که در طاسی مردانه مو وجود دارد اما موها شدیداً نازک می شوند. این موها را می توان با استفاده از بعضی داروها تقویت نمود و موجب رشد آن ها شد.

پرسش: دختری هستم هجده ساله که مدت چهار ماه از قرص های accutaine برای رفع آکنه و جوش های صورتم تحت نظر پزشک استفاده می کردم. الان تمامی جوش ها از بین رفته ولی لکه های قرمز رنگ ناشی از جوش ها روی صورتم باقی مانده است که بر جسته هم نیست. پزشکم معتقده به مرور زمان این قرمزی از بین می رود. سؤالم این است که چه پماد یا دارویی استفاده کنم که سریع تر این قرمزی ها رفع شود؟

پاسخ: باید گفت این قرمزی به مروز زمان از بین می رود. اما اگر بیش از ۶ ماه از قطع دارو می گذرد می توان از لیزر برای رفع این قرمزی و جای جوش استفاده نمود و یا بر اساس پوست از لحاظ رنگ و قوام داروهای مخصوص خودش را مصرف نمود تا سریع تر از بین روند.

پرسش: من موهای سرم خیلی دچار ریزش نمی شود اما احساس می کنم هر چه دچار ریزش می شود دیگر رشد نمی کند چرا که موهایم بسیار کم پشت شده است، حال اگر از فیناستراید استفاده کنم مشکلی ندارد؟ من پیش از این تقریباً مدت یکسال ونیم ماینکسیدیل مصرف کردم اما نتیجه بخش نبود.

پاسخ: لازم است ابتدا نوع ریزش موهایتان مشخص شود. ریزش مو دلایل بسیاری دارد که با رفع عامل زمینه ای می توان ریزش را متوقف و رشد مجددی ایجاد نمود.

پرسش: من ۲۷ ساله هستم. پوستم سبزه است که با گذشت زمان تیره تر می شود، چگونه می توانم میزان ملانین پوستم را کاهش دهم و این که بعد از زایمانم، لکه قهوه ای رنگ یکدستی اطراف لبم ایجاد شده که واقعاً اذیت کننده است ضمناً از اکسفولیاک و اسکراب هم مدت زمانی استفاده کردم، اما نتیجه ای نگرفتم، شما چه توصیه ای برای پوست من دارید؟

پاسخ: استفاده منظم از ضدافتاب مناسب پوست و کرم های ضد لک و روشن کننده در شب می تواند نتایج مطلوبی برای پوست شما به همراه داشته باشد. مصرف آب فراوان و میوه و سبزیجات و اجتناب از هیجانات روحی نیز بسیار کمک کننده است.

 

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

پوست و مومقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.