ژل های تزریقی ژوویدرم

ژل های تزریقی ژوویدرم

ژل های تزریقی ژوویدرم Juvéderm  نوعی فیلر پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک می باشد. اسید هیالورونیک ماده ای طبیعی بوده که در بدن انسان نیز وجود دارد. تزریق ژل ژوویدرم اغلب بین ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری دارد.

ژل های تزریقی ژوویدرم دکتر حامد منادی

پرکننده ها یا فیلرهای پوستی اخیراً در میان مردم محبوبیتی دو چندان یافته‌اند؛ چرا که اکثر افراد در پی راهکاری تأثیرگذار و ایمن هستند تا بتوانند ظاهر خود را بهبود بخشند و به چهره ای جذاب دست یابند. ژل‌های تزریقی ژوویدرم یکی از شناخته شده‌ترین فیلرها می باشد. ژوویدرم محصولی است که جهت جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه عملکرد ژوویدرم

ژوویدرم خانواده‌ای از فیلرهای پوستی می باشد که به منظور درمان‌های زیبایی پوست صورت کاربرد فراوانی دارد. در سال ۲۰۰۶ این نوع ژل مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)  قرار گرفته است. ژل های تزریقی ژوویدرم چین و چروک‌های پوست صورت را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

با استفاده از این روش درمانی می‌توان بعضی از خصوصیات چهره را برجسته‌تر نمود. ماده اصلی تشکیل دهنده ژل های تزریقی ژوویدرم اسید هیالورونیک می باشد؛ که این ماده به صورت طبیعی در بدن انسان موجود است. تزریق این ماده منجر به تحریک کلاژن می شود و از این طریق پوست سالم و نرم خواهد شد.

طبق تحقیقات صورت گرفته با افزایش سن تولید اسید هیالورونیک در بدن کاهش می یابد و این امر موجب کاهش حجم صورت و ایجاد چین و چروک می شود. تزریق ژل های ژوویدرم این کمبود هیالورونیک اسید را جبران می کند؛ لذا حجم صورت به حالت اولیه خود برگشته و افراد به ظاهری شاداب تر و جوان‌تر دست پیدا می کنند.

مدت زمان ماندگاری ژل های ژوویدرم

مدت زمان دوام و ماندگاری ژل های تزریقی ژوویدرم به عوامل گوناگونی مثل نوع محصول یا ناحیه تزریق آن بستگی دارد. لازم به ذکر است که پرکننده ها در بدن افراد گوناگون با سرعت‌های مختلفی از بین می روند و این مسئله روی طول عمر آنها اثرگذار می باشد. در کل می توان گفت مدت زمان ماندگاری ژل های تزریقی ژوویدرم بین ۶ ماه الی ۲ سال می باشد که بعد از این مدت می توان مجدداً تزریق ژل انجام داد تا نتایج مطلوب به قوت خود باقی بماند.

روند این درمان بسیار سریع است. پزشک ابتدا داروی بی‌حسی موضعی را اعمال می نماید و بعد از ۳۰ دقیقه تزریق ژل انجام می‌دهد که تقریباً ۱۵ الی ۳۰ دقیقه به طول می انجامد. ضمن اینکه ممکن است ناحیه تحت درمان کمی دچار تورم و کبودی شود که این عوارض در طی یک هفته رفع خواهد شد.

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

زیبایی صورتمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.