روش های درمان آکنه

روش های درمان آکنه

همانطور که می دانید روش های درمان آکنه بسیار متعدد است. همان طور که می دانید آکنه یک مشکل پوستی می باشد که در اثر تجمع چربی در قسمت های گوناگون بدن از قبیل گردن، صورت، شانه، قفسه سینه و… به شکل جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه و… نمایان می شود.

 

 

روش های درمان آکنه دکتر حامد منادی

جوش‌های سرسیاه و سرسفید از انواع جوش های غیرالتهابی به شمار می آیند. این آکنه ها از ملایم‌ترین انواع جوش ها هستند. آکنه‌های غیرالتهابی اغلب موجب تورم پوست نشده و با درد همراه نیستند.

دلایل ایجاد آکنه

بعضی از آکنه ها در سنین نوجوانی که به جوش غرور جوانی معروفند ظاهر می شوند. ولی در کل عواملی وجود دارند که پایه واساس ایجاد آکنه صورت محسوب می گردند. از جمله مهم ترین عوامل ایجاد آکنه عبارتند از هورمون ها و اختلالات آنها، مصرف مواد غذایی پرچرب و شور مانند فست فودها و…، استرس های شدید، استفاده از مواد آرایشی تقلبی و نامناسب.

روش های درمان آکنه

لازم است در این قسمت از مقاله در خصوص روش های درمان آکنه که فراوان است توضیحاتی ارائه نماییم. به طور طبیعی پوست جهت پیشگیری از ایجاد آکنه روی سطح پوست ماده ترشی ترشح می شود که این عمل در زمانی که پوست چرب یا خشک باشد دچار اختلال می شود در نتیجه برای جلوگیری از ایجاد جوش روی پوست خود بهتر است از قلیایی کردن پوست به وسیله صابون اجتناب نماییم و تا جایی که امکان دارد از مصرف مواد غذایی پرچرب و یا کرم های حاوی چربی بالا پرهیز نماییم و در عین حال رطوبت پوست را توسط مصرف سبزیجات، آب و میوه تأمین نماییم.

شستشو و پاکیزه نمودن پوست از آلودگی ها و چربی ها با استفاده از مواد شوینده ای که برای پوستمان ایجاد حساسیت نمی کند؛ از روش های درمان آکنه به شمار می آید.

از جمله روش های درمان آکنه می توان به شیوه های گیاهی و خانگی اشاره نمود. شما می‌توانید دم‌نوش نعناع، آبلیموی تازه، عسل، روغن درخت چای و گلاب را روی آکنه های صورت خود آغشته نمایید و پس از مدتی پوست خود را شستشو دهید. لازم به ذکر است که درمان‌های گیاهی و خانگی برخی اوقات روند کندتری را نسبت به داروهای شیمیایی طی می‌کنند.

استفاده از بعضی ترکیبات و محلول های تجویز شده به وسیله پزشک با توجه به نوع پوست و جوش از جمله روش های درمان آکنه به شمار می آیند.

استفاده از روش لیزر درمانی و محصولات لایه بردار پوست.

مصرف آنتی بیوتیک ها یکی از روش های درمان آکنه می باشد که برخی اوقات اثرات مثبتی برجای می گذارد.

لازم به ذکر است که مشاهده جوش های سر سفید، سر سیاه و چرکی گاهی موجب وسوسه شما می شود که جلوی آینه همه آنها را ترکانده و با خالی کردن آنها از شرشان برای همیشه خلاص شوید، اما به هیچ عنوان آکنه های صورت خود را فشار ندهید و نترکانید؛ چرا که ممکن است آثار تمامی آنها به صورت اسکار و لک روی صورتتان نمایان شوند.

همانطور که می دانید اسکار و لک های باقی مانده از جوش صورت بسیار سخت تر و دیرتر از آکنه ها قابل درمان هستند.  ضمن اینکه با فشار دادن و ترکاندن جوش صورت، این امکان وجود دارد چرک آن به بخش دیگری از پوست انتقال پیدا کند و وضعیت پوست شما را وخیم‌تر کند.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

زیبایی صورتمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.