رفع خط خنده


رفع خط خنده

خندیدن یکی از زیباترین و لذت بخش ترین حس های دنیاست که در شرایط متعددی ایجاد می شود. این حس زیبا همراه با کشیدگی عضلات لب ها و صورت همراه است که به مرور سبب ایجاد حالتی پرانتزی در بیرون و دو طرف لب ها می شود که به آن خط خنده گفته می شود. این خط طبیعی گاهی برخی افراد را می آزارد و در پی رفع خط خنده خواهند بود.

خط خنده در سنین جوانی به دلیل شادابی و طراوت بیشتر پوست و قابلیت بازسازی سریعتر آن، کمتر ایجاد شده و اگر هم ایجاد گردد آنچنان تأثیر منفی بر روان فرد نخواهد داشت اما به مرور زمان و همراه با افزایش سن، برخی افراد نسبت به این خطوط طبیعی در صورت خود حساس می شوند و در جهت رفع خط خنده خود اقدام می کنند.

 

رفع خط خنده

این خطوط اطراف لب ها را می توان با شیوه های متعددی درمان و یا حتی از آنها پیشگیری به عمل آورد. البته گاهی برخی افراد هم هستند که با شیوه های کاملاً غیر منطقی و غیر عقلانی مانند کمتر خندیدن یا نخندیدن سعی در عدم ایجاد خط خنده دارند که اصلاً مورد قبول نیست.

برخی راه های رفع خط خنده

۱-استفاده از روش های خانگی
– روغن نارگیل: روغن نارگیل را روی خطوط خنده ماساژ دهید به شدت در کاهش آنها مؤثر خواهد بود.
– سفیده تخم مرغ: سفیدۀ تخم مرغ سبب سفت شدن پوست می شود بنابر این مقداری از آن را می توانید برای رفع خط خنده روی آنها بمالید و سپس به آرامی بشوئید و خشک نمایید.
ورزش صورت: سعی کنید از انواع ورزش صورت که سبب تحریک عضلات مختلف صورت برای پر کردن خط خنده و نهایتاً رفع خـط خنده می شود استفاده نمایید.

۲- استفاده از روش های پزشکی
– استفاده از لیزر: در این شیوه لایه ای از پوست توسط لیزر برداشته شده و پوست مجبور به ساخت لایه ای جدید می شود که نهایتاً منجر به رفع خط خنده می گردد.
لیفت با نخ: این شیوه که کاربردهای متعددی دارد در مورد از بین بردن و محو کردن خط خنده نیز بسیار مؤثر و کارگشاست.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

جوانسازی پوستمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.