سؤال و جواب لیزر موهای زائد

سؤال و جواب لیزر موهای زائد

سؤال و جواب لیزر موهای زائد : در این مقاله به سؤال و جواب لیزر موهای زائد اشاره می شود.

سؤال و جواب لیزر موهای زائد دکتر حامد منادی

موهای زائد کدام یک از قسمت های بدن را می توان به وسیله لیزر از بین برد؟

لیزر موهای زائد را میتوان برای تمامی نواحی بدن بکار برد. اکثر مراجعه کنندگان خانم قصد لیزر موهای زائد در قسمت های زیر بغل، بیکینی، صورت و پاهای خود را دارند، این در حالی است که مراجعین مرد اغلب در پی از بین بردن موهای زائد در قسمت های سینه، کمر، پاها و صورت هستند.

بیشتر بخوانید؟ بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟

مزایای لیزر درمانی نسبت به دیگر روش‌ های رفع موهای زائد چیست؟

برخلاف موم انداختن، اصلاح کردن، بند انداختن و استفاده از مواد شیمیایی، لیزر درمانی می ‌تواند موجب تأخیر طولانی مدت در رشد موهای زائد و کاهش قابل توجه آنها شود. در واقع اثرگذاری لیزر موهای زائد سریع و بلند مدت می باشد. استفاده از شیوه هایی نظیر الکترولیز می تواند در هر مرتبه یک موی خاص را درمان نماید، این در حالی است که امکان استفاده از لیزر جهت پوشش سریع قسمت های بزرگ بدن نیز وجود دارد.

آیا امکان برگشت فوری به فعالیت‌های شغلی و یا روزانه بعد از درمان وجود دارد؟

بله، شما بلافاصله بعد از درمان می‌ توانید به انجام فعالیت‌های روزانه و شغلی خود مشغول شوید. بعد از لیزر، ممکن است ناحیه تحت درمان احساسی شبیه به آفتاب ‌سوختگی جزئی برای یک روز یا بیشتر داشته باشد. ضمناً اندکی تورم و قرمزی در اطراف پیازهای مو ایجاد می ‌شود که این وضعیت نشان دهنده واکنش مناسب قسمت مورد نظر به لیزر درمانی است. در این زمان می بایست از مصرف کرم‌ هایی خاص نظیر کرم‌ های حاوی اسید گلیکولیک یا رتینوئیدها یا دیگر موارد همانند آن پرهیز نمایید.

آیا لیزر موهای زائد مضر است؟

در صورتیکه شخص آفتاب گرفته باشد امکان دارد در اثر لیزر پوستش دچار سوختگی شود و جای آن لک ‌های سفیدی ایجاد گردد که این سفیدی در اثر از بین رفتن تیرگی آفتاب گرفتن است. ضمن اینکه اگر پس از لیزر نکات مراقبتی لازم را رعایت نکند یا در صورت ایجاد زخم آن را دستکاری نماید، امکان دارد جای آن اسکار باقی بماند. همچنین اگر شخصی که برای بیماران لیزر درمانی انجام می دهد تجربه و مهارت کافی نداشته باشد و شرایط دستگاه را با توجه به رنگ پوست فرد به درستی تنظیم نکند، احتمال دارد موجب ایجاد تاول، زخم و لک شود.

چرا برخی از افراد با لیزر درمانی دچار سوختگی می ‌شوند؟

علت آن انتخاب نادرست دستگاه و لیزر می باشد.

آیا لیزر موهای زائد برای مردان نیز به کار می رود؟

بله امروزه تعداد بسیاری زیادی از آقایان علاقه دارند که ظاهری شیک و تمیز داشته باشند؛ لیزر موهای زائد یکی از اقداماتی است که آقایان بدین منظور انجام می دهند. مردان نیز امکان دارد به اندازه ‌ی خانم ها از موهای زائد خود شکایت کنند و احساس ناخوشایندی داشته باشند.

آیا پس از سولاریوم می توان لیزر موهای زائد کرد؟

یکی از اصلی ترین موارد سؤال و جواب لیزر موهای زائد همین مورد است. چنانچه اقدام به سولاریوم کرده اید پس از مراجعه به متخصص پوست و مو برای انجام لیزر، پزشک پس از بررسی های لازم دوره استراحت تقریباً ۱۰ روزه برای شما تجویز خواهد کرد، پس از این مدت می توانید با خیال راحت لیزر موی زائد خود را انجام دهید.

لیزر در مورد بیماریهای هورمونی که سبب پرمویی می شوند موثر است؟

در برخی بیماری های زنانه که سبب پرموئی و رشد سریعتر موهای زائد می شوند نیاز است در ابتدا این مشکل را با متخصص پوست و مو و کارشناسان لیزر در میان بگذارید. سپس نسبت به استفاده از امواج مناسبتر برای شما تصمیم گیری خواهد شد و پس از چند جلسه لیزر، روند رشد موهای زائد متوقف و تحت کنترل خواهد بود.

 

سؤال و جواب لیزر موهای زائد

میزان سوختگی پس از لیزر در چه حدی ست؟

از دیگر موارد سؤال و جواب لیزر موهای زائد میزان سوختگی پس از لیزر کردن است. این موضوع در همه یکسان نیست و فقط در برخی افرادی که پوست حساستر دارند اتفاق می افتد، اما وجود قرمزی و احساس مقداری گرمای بیشتر پس از لیزر کردن امری طبیعی ست

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.