مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد : هر عمل کوچک یا بزرگی نیاز به رعایت یکسری موارد پس از آن دارد تا نتیجۀ کار همانی شود که انتظار داشته ایم. لیزر موهای زائد را نیز می توان به نوعی یک عمل کوچک و البته سرپایی دانست که توسط آن موهای زائد خود را نابود و محو خواهید کرد. مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است تا آن نتیجه ای که انتظارش را داشتید به صورت کامل عایدتان شود.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد هر عمل کوچک یا بزرگی نیاز به رعایت یکسری موارد پس از آن دارد تا نتیجۀ کار همانی شود که انتظار داشته ایم. لیزر موهای زائد را نیز می توان به نوعی یک عمل کوچک

از بین بردن و محو کردن موهای زائد دارای مراحلی ست که می بایستی به تدریج اما مستمر انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. مثلاً برای محو کردن کامل موهای زائد می بایستی حتماً ۶ جلسه لیزر روی منطقۀ مورد نظر انجام گردد تا موها به صورت کامل محو و نابود شود و همچنین امکان رشد مجدد آنها نیز تقریباً به صفر برسد! چنین مراحل مداومی به هر حال ممکن است کمی هم پوست شما را دچار حساسیت و برخی علائم نماید که مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد را دارای اهمیت بیشتری خواهد کرد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد چه مواردی را شامل می شود؟

در جلسات متعددی که به متخصص زیبایی مراجعه و عمل لیزر انجام می شود ممکن است سطح پوست کمی حساس شود، پس به مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد حتماً توجه ویژه نمایید:

از لوازم آرایش استفاده نکنید: به دلیل حساس شدن پوستتان بهتر است تا ۲۴ ساعت پس از لیزر از هیچ لوازم آرایشی استفاده نکنید اما اگر ضروری بود فقط می توانید از لوازم آرایش معدنی استفاده نمایید.

پوستتان حساس شده : پس سعی کنید از هر گونه اصطکاک، لباس های تنگ و گرما فاصله بگیرید تا این شرایط رفع شود.

از ضد آفتاب استفاده کنید: به دلیل حساس شدن پوست ناحیۀ لیزر شده، بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید تا اشعۀ آفتاب آسیبی ایجاد نکند.

محلول موضعی آلوئه ورا استفاده کنید: پس از لیزر پوستتان حساس است پس نباید از هیچ مرطوب کننده ای استفاده کنید. بهترین مرطوب کننده، محلول موضعی آلوئه وراست که می توانید در ۲۴ ساعت اول بعد از لیزر از آن استفاده نمایید.

به این شکل و با مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد می توانید از نتایج کامل لیزر لذت ببرید.

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.