نکات مهم درباره لیزر موهای زائد

نکات مهم درباره لیزر موهای زائد

از نکات مهم درباره لیزر موهای زائد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

لیزر موهای زائد آقایان

از آنجایی که معمولاً، آقایان نسبت به خانم ها موهای ضخیم تری دارند؛ اغلب پس از اصلاح موهای زائد خود، دچار عوارض ناخوشایندی مانند خارش، سوزش و برخی اوقات کورک و جوش در قسمت مورد نظر می ‌شوند؛ به ویژه در نواحی تناسلی و زیر بغل که موهای آن لازم است مرتباً تراشیده شود، لیزر درمانی می ‌تواند مناسب ترین گزینه باشد.

نکات مهم درباره لیزر موهای زائد دکتر حامد منادی

ممنوعیت لیزر موهای زائد برای افرادی که برنزه کرده اند

آفتاب گرفتن از ۲ الی ۳ ماه قبل و بعد از لیزر درمانی ممنوع می باشد. برنزه کردن در سولاریوم یا فضای باز موجب تشدید سوختگی در لیزر و ایجاد لک خواهد شد. حتی اگر آفتاب گرفتگی باعث تغییر رنگ در پوست نشده باشد هم نباید به هیچ وجه لیزر انجام داد.

لیزر موهای زائد در باشگاه‌ های ورزشی و آرایشگاه‌ ها ممنوع است

بر اساس قانون وزارت بهداشت، لیزر موهای زائد جزو لیزرهای پرتوان محسوب می گردد و لازم است در مکانی صورت گیرد که متخصصین پوست حضور داشته باشند و این عمل باید یا توسط پزشک متخصص و یا تحت نظر وی صورت گیرد.

به جز مطب متخصص پوست و کلینیک لیزر سایر مکان ها برای انجام این عمل غیرقانونی هستند؛ بدین جهت که در بسیاری از این مکانها نه تنها خبری از حضور پزشک متخصص نیست، حتی پزشک عمومی هم حضور ندارد؛ مثل آرایشگاه‌ ها یا باشگاه‌ های بدنسازی.

ممنوعیت لیزر موهای زائد برای خانم های باردار و کودکان

لازم به ذکر است که متخصصان برای خانم های باردار لیزر انجام نمی ‌دهند؛ بدین جهت که اگر عوارضی نظیر سوختگی در شخص روی دهد، امکان ترمیم آن در بارداری دشوارتر خواهد بود.

ضمناً لیزر موهای زائد برای کوکان نیز ممنوع می باشد؛ چرا که موهای بدن کودکان نازک تر بوده و این لیزر موجب نازکتر شدن مو می شود. لذا برای کودکان تا پس از سن بلوغ لیزر انجام نمی شود.

 

نکات مهم درباره لیزر موهای زائد

شایان توجه است که برای اشخاصی که بیماری خاصی مانند عفونت، زگیل و زخم فعال در ناحیه مورد نظر داشته باشد، لیزر موهای زائد انجام نمی ‌شود و در صورت استفاده از داروی خاص لیزر طبق صلاح دید متخصص صورت می گیرد.

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

رنگ پوست قسمتی از بدن که با اشعه لیزر تحت درمان قرار میگیرد کمی قرمز میشود که بعد از گذشت ۱ تا ۲ ساعت به مرور برطرف خواهد شد.همچنین عوارضی نظیر اسکار و تاول تنها در صورت عدم رعایت انتخاب دستگاه مناسب و یا عدم استفاده از پارامترهای مناسب برای هر نوع پوست بروز خواهد کرد.

اقدامات لازم پیش از انجام لیزر موهای زائد چیست؟

دو هفته پیش از لیزر درمانی، موهای ناحیه مورد نظر نباید کنده شود و فقط با تیغ تراشیده شود. پیش از انجام لیزر موهای زائد می بایست موضع تحت درمان شستشو داده شود تا آرایش یا کرم کاملاً پاک شود.

نحوه کارکرد دستگاه های لیزر چگونه است؟

سیستمهای لیزر با تعیین طول موج های مناسب در قسمتی نسبتاً وسیع در آن واحد تعداد بسیاری از فولیکول های مو یا ریشه های مو را مورد هدف قرار میدهد.

نکات مهم درباره لیزر موهای زائد دکتر حامد منادی

 

به طور کلی مکانیسم اثرگذاری لیزر هدف قرار دادن ملانین (رنگدانه تیره مو) توسط طول موج خاصی از اشعه می باشد که موجب ایجاد حرارت می گردد و به دنبال آن سلولهای زاینده مو در ناحیه فولیکول تخریب خواهد شد.

آیا با انجام لیزر موهای زائد احتمال بروز بیماری سرطان بیشتر می شود؟

خیر در این مورد باید گفت در این روش درمانی تاکنون هیچ نوع سرطانی گزارش نشده است.

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

لیزر موهای زائدمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.