جوانسازی پوست گردن

جوانسازی پوست گردن

در این مقاله به بحث پیرامون جوانسازی پوست گردن پرداخته می شود. رفع افتادگی و چین و چروک پوست اثرات فراوانی در جوانسازی افراد دارد. با گذشت زمان و افزایش سن، ساختارهای کلاژنی و قوام پوست تحلیل می روند.

جوانسازی پوست گردن دکتر حامد منادی

این امر در پی آسیب‌های شیمیایی مانند قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید موجب می گردد لایه ای که پوست صورت و گردن را پوشانیده و صاف نگه داشته به تدریج نابود شود. روش هایی جهت جوانسازی پوست گردن وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

جلوگیری از افزایش و کاهش وزن ناگهانی

از افزایش و کاهش سریع و ناگهانی وزن خود پرهیز نمایید؛ چرا که این امر باعث می شود به پوست آسیب جدی وارد شود.

ورزش دادن عضلات گردن

انجام حرکات کششی روی گردن همواره توصیه می شود. به عنوان نمونه به پشت دراز بکشید، چانه به طرف بالا بگیرید به گونه ای که سقف را ببینید؛ آنگاه حرکت جویدن غذا را انجام دهید. در این صورت عضلات گردن، صورت و چانه به خوبی حرکت می کنند .

پرهیز از حرکات تکراری

از حرکات بی جا و تکراری صورت پرهیز نمایید. برخی اشخاص زمان تعجب و ناراحتی حرکات خاصی به صورت خود می دهند که در طولانی مدت سبب شل شدن پوست گردن و صورت و افتادگی لب پایینی می گردد .

رژیم غذایی سالم

از مصرف غذاهای شیرین و سرخ شده اجتناب نمایید. توصیه می شود از مواد غذایی سرشار از ویتامین آ و سبزیجات،هویج و میوه های نارنجی و زرد که حاوی بتاکاروتن می باشند و به بازسازی سلولی کمک شایانی می کنند، استفاده نمایید. ضمناً مصرف روغن گردو و زیتون موجب حفظ رطوبت پوست می شود .

مصرف آب

در روز مصرف ۱۳ لیوان آب برای آقایان و ۹ لیوان آب برای خانم ها مفید است. ضمن اینکه زنان باردار و ورزشکاران به ۱۶ لیوان آب نیاز دارند .جهت آبرسانی پوست، بهترین گزینه در نوشیدنی ها همان آب است .

استفاده از مرطوب کننده ها

روزانه از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید حتی اگر پوست چربی دارید. بهتر است یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی مناسب با پوست خود تهیه نمایید.

استفاده از ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب برای صورت و نیز گردن با SPF حداقل ۳۰ در جوانسازی پوست بسیار مؤثر است.

استعمال دخانیات ممنوع

همواره توصیه می شود قلیان و سیگار را برای حفظ سلامت جسم و پوست خود ترک کنید.

رادیوفرکوئنسی و لیزر

بکارگیری از امواج رادیوفرکوئنسی  ( RF ) و لیزرهای کم توان در طولانی مدت موجب سفت شدن و جوانسازی پوست گردن می شود .

بوتاکس

تزریق بوتاکس سبب کاهش قابل توجه چروک های گردن، سفت تر شدن و جوانسازی پوست گردن خواهد شد.

تزریق فیلر

استفاده از فیلرها موجب آبرسانی بهتر و جوانسازی پوست گردن می شود. در این صورت خطوط افقی گردن کمتر جلب توجه می کند. برای اثرگذاری بیشتر این روش درمانی لازم است تزریق ژل مکرراً صورت گیرد.

هایفو

بعد از انجام هایفو شخص احساس سفتی و مختصر بالا آمدن پوست می کند. اما اثرات واقعی آن از ۳ الی۶ ماه بعد از عمل مشاهده می شود و اثرات لیفتینگ حداقل تا ۱ سال ماندگاری دارد.

 

 

دکتر حامد منادی

متخصص پوست و مو

جوانسازی پوستمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.